لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۴

حوثی‌ها می‌گویند آمریکا و بریتانیا ۶ بار فرودگاه حدیده در یمن را بمباران کردند


حوثی‌های یمن (عکس از آرشیو)
حوثی‌های یمن (عکس از آرشیو)

رسانه شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران می‌گوید جنگنده‌های آمریکایی و بریتانیایی روز چهارشنبه دوم خرداد در شش نوبت فرودگاه بین‌المللی «الحدیده» در غرب یمن را بمباران کردند.

شبکه تلویزیونی المسیره که حوثی‌ها آن را اداره می‌کند با این حال گزارشی از میزان تلفات و خسارات این حملات ارائه نکرده است.

در همین حال، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز چهارشنبه اعلام کرد که چهار پهپاد شبه‌نظامیان حوثی‌ مورد حمایت ایران را رهگیری و منهدم کرده است.

سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، حدود ساعت ۱۶:۱۵ چهارشنبه به وقت صنعا، نیروهای ارتش آمریکا با موفقیت چهار پهپاد را در منطقه تحت کنترل حوثی‌ها در یمن هدف قرار دادند.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اضافه کرد: «نیروهای ما تشخیص دادند که این پهپادها تهدیدی فوری برای نیروهای آمریکایی، ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه هستند.»

سنتکام تصریح کرد که این اقدامات برای «محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای ایالات متحده، ائتلاف و کشتی‌های تجاری انجام می‌شود.»

حملات شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران به مسیر کشتی‌رانی بین‌المللی در دریای سرخ باعث شده است که حمل و نقل جهانی از طریق کانال سوئز دچار اختلال شود و شرکت‌های کشتی‌رانی را مجبور کرده است که مسیرهای طولانی‌تر و گران‌تری را در اطراف جنوب آفریقا انتخاب کنند.

یک مقام دفاعی آمریکایی گفته بود که حوثی‌ها از زمان آغاز حملات خود در روز ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) سال گذشته تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰ حمله به دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده‌اند.

XS
SM
MD
LG