لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۹

توکلی: هدفمند کردن یارانه‌ها به شکلی کاملاً امنیتی اجرا شد


احمد توکلی، نماينده تهران در مجلس
احمد توکلی، نماينده تهران در مجلس
احمد توکلی، نماينده تهران و رئيس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگویی با روزنامه همشهری، که ویژه‌نامه نوروزی این روزنامه منتشر شده، گفته است که «در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به شکلی کاملاً امنیتی به تولیدکنندگان فشار وارد آمد تا تولیدکنندگان قیمت‌ها را بالا نبرند.»

وی در این مورد افزوده است: «مثلاً یک مقام بلندپایه دولت، اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن را جمع کرد به آنها گفت که همه بسته‌های سیاستی ما آماده است، زندان هم آماده است! من فکر نمی‌کنم در تاریخ ایران چنین حرفی سابقه داشته باشد و بعد از انقلاب حتماً سابقه نداشته و قبل از آن هم تا جایی که اطلاع دارم، به عوامل اقتصادی از این حرف‌ها نمی‌زدند که با تهدید زندان به همکاری وادارشان کنند.»

آقای توکلی که از چهره‌های اصولگرای منتقد دولت به حساب می‌آید، تصریح کرده است که «اگر قرار است با گزمه و وزارت اطلاعات کار اقتصادی کنیم، کار افتخارآمیزی نیست، ضمن آنکه واردات بی‌حساب و کتاب هم آغاز شد. یعنی با فشار امنیتی مانع انعطاف قیمت تولیدکنندگان شدند و دست به واردات بی‌رویه نیز زدند که قطعاً تولید آسیب می‌بیند دوام نحواهد داشت.»

جریانی با افکار انحرافی در دولت

آقای توکلی همچنین در این گفت‌وگو به شدت از دولت احمدی نژاد انتقاد کرده و گفته است: «جريان تماميت‌خواهی در دولت حضور دارد که افکار انحرافی هم دارد و درصدد هستند بدون درنظر گرفتن منافع ملی موضع‌گيری‌های خاصی بکنند و در درجه اول بر مجلس مسلط شوند که در اين صورت زمينه برای انتخابات رياست جمهوری هم برايشان هموار می‌شود و فکر می‌کنند اين اتقاق می‌افتد. اما ما تلاش می‌کنيم هرچه بيشتر اصولگرايان متحد شوند و گروه منحرف سوا شوند.»

احمد توکلی در مورد اختلاف نظر محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم با مجلس یادآور شده است که «خوشبین نیستم! اگر احمدی نژاد به این رفتارهای خود ادامه دهد که به احتمال زیاد اینطور است، کشمکش بالا می‌گیرد.»

وی در ادامه انتقاد از رئیس جمهور ایران گفته است که این روحیه تکروانه و مستبدانه‌ای که ایشان دارد، اشکال در رابطه با مجلس ایجاد می‌کند. ایشان احساس می‌کند هرچه دولت تصمیم می‌گیرد، همه باید اجرا کنند و این صفت بسیار بدی است.

انتقاد آقای توکلی از دولت احمدی‌نژاد در حالی بیان می‌شود که آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در آغاز سال جدید شمسی در سخنرانی خود در مشهد به مسئولان کشور «هشدار» داد تا اختلافات خود را رسانه‌ای نکنند.

آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی خود گفت: «مسئولان اگر از همديگر گلايه دارند که گاهی ممکن است اين گلايه‌ها به حق هم باشد، سعی کنند اين گلايه‌ها را در معرض افکار عمومی مطرح نکنند چرا که اين کار ضربه به اتحاد ملی است و من به مسئولان کشور به طور جد در اين زمينه تذکر و هشدار می‌دهم.»
XS
SM
MD
LG