لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۵

سقوط جنگنده ارتش ایران در استان فارس


عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که یک جنگنده متعلق به ارتش جمهوری اسلامی روز یکشنبه هنگام «مأموریت آموزشی» در شهرستان سروستان سقوط کرده که در اثر این حادثه یکی از دو سرنشین این هواپیما جان خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، یک مقام مسئول و آگاه شهرستان سروستان، واقع در ۸۰ کیلومتری شرق شیراز، اعلام کرده که این هواپیمای جنگنده از نوع سوخوی روسیه بوده که حوالی ظهر به دلیل «نقص فنی» به کوه‌های روستای نظر‌آباد در جاده خاوران برخورد کرده است.

ایرنا می‌افزاید که از دو سرنشین این هواپیما یکی کشته و دیگری زخمی شده است.

به گفته این مقام آگاه، خلبان و کمک خلبان این هواپیما اقدام به پرش از درون هواپیما کرده‌اند که به نظر می‌رسد چتر یکی از سرنشینان باز نشده و همین امر منجر به جان باختن وی شده است.

هنوز جزئیات بیشتر از این حادثه منتشر نشده، اما ایرنا گزارش می‌دهد که یک هیئت کارشناسی نظامی برای بررسی بیشتر موضوع عازم این منطقه شده‌اند.

در مرداد ماه سال گذشته نیز یک فروند هواپیما جنگی ۱ف- ۴ به دلیل نقص فنی در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای بوشهر سقوط کرد که در آن حادثه خلبان و کمک خلبان جان سالم به در بردند.

سوانح هوایی ناشی از نقص فنی در حالی در ایران رخ می‌دهد که بر اساس قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹ شورای امنیت، فروش هرگونه هواپیمای جنگی و همچنین قطعات یدکی هواپیماهای جنگی به ایران ممنوع است.

قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹که در خرداد ماه ۱۳۸۹ شمسی به تصویب رسید، چهارمین قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه ایران است.
XS
SM
MD
LG