لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۵

«ایجاد مانع» در راه انتقال بسکتبالیست ایرانی به آمریکا


حامد حدادی برای پیوستن به ان بی ای آمریکا با مشکل مواجه شده است. (عکس: ایسنا)
حامد حدادی برای پیوستن به ان بی ای آمریکا با مشکل مواجه شده است. (عکس: ایسنا)

سازمان « ان بی ای» به ۳۰ باشگاه بسکتبال آمريکا هشدار داده تا با حامد حدادی، بازيکن بلند قامت بسکتبال ايران، قراردادی برای بازی در آمريکا امضا نکنند.


به گزارش «ياهو ورزشی» این نهاد نامه ای به سی تيم عضو خود ارسال کرده که در آن امضای قرارداد و يا حتی مذاکره برای قرارداد با حدادی را مغاير با قانون فدرال آمريکا اعلام کرده است.


حامد حدادی ، بازيکن سانتر در تيم ملی بسکتبال ايران، هفته پيش اعلام کرد که او انتظار دارد در اين فصل برای تیم گريتزليز بازی کند.


حدادی گفت: «من خواهم آمد و قدری شتاب دارم. من در آمادگی کامل بدنی هستم. من به قدرت بيشتر نياز دارم تا در ان بی ای خوب بازی کنم.»

«یاهو ورزشی» گزارش داد که «ان بی ای» در نامه ای به همه ۳۰ تيم عضو اين ليگ، دستور داده است که برای قرارداد با حدادی وارد مذاکره نشوند.


در اين نامه آمده است: « بايد توجه داشته باشيد که نمايندگان حامد حدادی، يک بازيکن ايرانی بسکتبال، ممکن است با تيم های «ان بی ای» برای امکان عقد قرارداد با آقای حدادی در قلمروی قرارداد يک بازيکن «ان بی ای»، وارد مذاکره شوند. به ما توصيه شده است در سراسر آمريکا ممنوعيتی وجود دارد که يک شخص و يا سازمان در ايالات متحده نمی تواند با مليت های ايرانی معاملات تجاری داشته باشد.»


«ان بی ای» تقاضای گواهينامه ای کرده است که به تيم های اين ليگ اجازه دهد با حامد حدادی وارد مذاکره شوند. تا اين لحظه گريتزليز اجازه نخواهد داشت به مذاکرات خود با حدادی ادامه دهد.


حدادی گفته است که او هفته پيش تلفنی با مارک لاوارونی، مربی گريتزليز صحبت کرده است. او گفت: «من با مربی صحبت کردم. حالا بايد بار ديگر با مدير برنامه ام صحبت کنم.»


حدادی ۲۳ ساله به هنگام سفر تابستانی تيم ملی المپيک ايران به آمريکا، با بازی چشمگيرش در ليگ تابستانی توجه تيم گريتزليز را جذب کرد.


به نظر بسیاری، حدادی بهترين بازيکن در تيم ايران است و در شکست ۱۰۶ به ۶۸ در برابر استراليا در بازيهای المپيک پکن ، او برای کاهش فاصله امتيازها بازی خوبی انجام داد.


XS
SM
MD
LG