لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۸

پرسپولیس - کاشیما؛ از پرچم شیر و خورشید تا پخش تلویزیونی در مدارس


لحظه به ثمر رسیدن گل دوم تیم کاشیما آنتلرز
لحظه به ثمر رسیدن گل دوم تیم کاشیما آنتلرز

بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم «کاشیما آنتلرز» و «پرسپولیس» روز شنبه، ۱۲ آبان، در ایباراکی ژاپن برگزار شد و با پیروزی دو بر صفر میزبان به پایان رسید.

پرسپولیس در نیمه اول شروعی طوفانی داشت و می‌توانست به گل برسد اما شلیک علیپور با برخورد به صورت مدافع کاشیما راهی به چارچوب نیافت.

قوای جسمانی شاگردان برانکو ایوانکوویچ در نیمه دوم تحلیل رفت. آنها تا قبل از دریافت گل، هم در تعداد کرنرها و هم آمار ضربات به سمت دروازه بر حریف برتری داشتند.

سیامک نعمتی در ثانیه‌های پایانی به دلیل درگیری، کارت زرد دوم را دریافت کرد تا از زمین اخراج شود و بازی برگشت را از دست بدهد.

رفتار ناشیانه نعمتی، با توجه به نیمکت خالی پرسپولیس، آسیب بزرگی به این تیم زد.

پرسپولیس برای جبران نتیجه باید در بازی برگشت دست‌کم دو گل بزند تا کار به وقت اضافه بکشد.

در صورت دریافت گل در ورزشگاه آزادی، سرخپوشان برای قهرمانی نیازمند چهار گل خواهند بود زیرا حتی با برتری سه بر یک هم کاشیما به خاطر گل زده در خانه حریف، جام قهرمانی را نصیب خود می‌کند.

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی (امید عالیشاه) بشار رسن، علی علیپور، گادوین منشا و سیامک نعمتی بازیکنان پرسپولیس در این بازی بودند.

در حالی که تقریباً یک ساعت از زمان بازی می‌گذشت، لئوناردو سیلوا یکی از برزیلی‌های کاشیما از پشت محوطه جریمه دروازه بیرانوند را باز کرد.

ده دقیقه بعد سرجینیو دیگر یار برزیلی میزبان هم در وضعیتی نامتعادل توانست گل دوم را بزند و تا حدود زیادی از نگرانی کاشیما برای بازی برگشت بکاهد.

حسین عسگری، رئیس پیشین کمیته داوران، به خبرگزاری ایسنا گفت گل دوم مشکوک بود و یک بازیکن در مسیر توپ در آفساید بود و داور می‌توانست آفساید بگیرد.

داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری، هم با تایید این اظهارات گفت بازیکنی که در مسیر توپ قرار داشت در آفساید بود و داور می‌توانست خطا بگیرد.

تیم قدرتمند ژاپنی از گروه سختی صعود کرد که سامسونگ کره جنوبی، سیدنی استرالیا و شانگهای چین حضور داشتند.

در مرحله حذفی هم نمایندگان چین و کره جنوبی را حذف کردند تا با بهترین آمار آسیا در خط حمله به فینال برسند.

پرسپولیس از گروه السد قطر، نسف قرشی ازبکستان و الوصل امارات به عنوان صدرنشین به مرحله بعد راه یافت.

در مرحله یک هشتم مقابل الجزیره امارات، در یک چهارم روبروی الدحیل قطر و در نیمه نهایی نیز مقابل السد قطر پیروز شدند تا فینالیست شوند.

​در نیمه نخست یکی از هواداران ایرانی با پرچم شیر و خورشید وارد زمین شد. گزارشگر پخش زنده صدا و سیما که متوجه نقش شیر و خورشید نشده بود، از تعبیر «پرچم زیبا و مقدس کشورمان» استفاده کرد.

این هوادار توسط مأموران به بیرون زمین منتقل شد. برانکو و سایر نیمکت‌نشینان پرسپولیس هم برای وساطت سمت مأموران رفتند.

از دیگر حاشیه‌های این بازی، پخش تلویزیونی در مدارس نقاط مختلف ایران بود. از دبستان‌ها تا دبیرستان‌ها، دانش‌آموزان نوبت صبح فرصت یافتند بازی را در محل تحصیل خود تماشا کنند.

تصاویر پرشمار و متنوعی از استقبال پرشور و گسترده دختران دانش‌آموز سراسر کشور از پخش تلویزیونی، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

سیدجلال حسینی پس از شکست گفت: هنوز نیمه دوم فینال مانده. ما حمایت هوادارانمان را داریم تا بتوانیم یک بازی سخت را به خوبی تمام کنیم.

کاپیتان پرسپولیس معتقد بود داور تحت تأثیر جو ورزشگاه قرار داشت. او یادآور شد با این که می‌توانستیم تدافعی بازی کنیم اما از همان دقیقه اول تهاجمی بودیم.

مسن‌ترین مرد میدان تاکید کرد: «متأسفانه دو گل بد خوردیم اما در تهران جبران می‌کنیم. از هوادارانمان می‌خواهم خودشان را برای یک روز بزرگ آماده کنند.»

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس هم در نشست خبری گفت: می‌توانستیم برنده از زمین خارج شویم. داور یک کارت قرمز به حریف نداد. در بازی برگشت مقابل صد هزار حامی، شرایط به سود تیم ما تغییر خواهد کرد. هیچ چیز غیرممکن نیست.

XS
SM
MD
LG