لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۷

زنان و مردان افغانستانی در تبریز از تیم ملی‌شان حمایت کردند


تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال افغانستان با خلق شگفتی در رقابت‌های قهرمانی آسیا به فینال راه یافت و عنوان نایب‌قهرمانی را نصیب خود کرد.

این مسابقات در تبریز برگزار شد و در رخدادی بی‌سابقه به میزبانی این شهر، افغانستان از حمایت چهار هزار هوادار پرشور برخوردار بود که در بین‌شان حضور پرتعداد زنان نیز چشمگیر بود.

تیم قدرتمند ژاپن با برتری سه بر یک مقابل افغانستان توانست جام قهرمانی را نصیب خود کند. تشویق مداوم و سوت‌های ممتد هواداران رقیب، مانع از برتری ژاپنی‌ها نشد.

اوساوا، تاکاهاشی و تابوچی گل‌های ژاپن را به ثمر رساندند و حمیدرضا حسینی زننده تک گل افغانستان بود. ایران نیز با شکست اندونزی مدال برنز را کسب کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تکذیب ممنوعیت ورود افغانستانی‌ها به تبریز گفته بود: از حضور اتباع کشور دوست و همسایه‌مان در تبریز برای تماشای این مسابقات استقبال می‌کنیم.

علیار راستگو در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا تاکید کرد: «برگزاری مسابقات در تبریز نشانه امنیت مثال زدنی در ایران و به تبع آن در آذربایجان شرقی برای شهروندان کشورهای خارجی است.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سرمربی افغانستان هم در نشست خبری به ممنوعیت ورود و اسکان اتباع افغانستان در تبریز اشاره کرد.

شب قبل از بازی فرهاد عشوندی خبرنگار خبرآنلاین در توییتر خود نوشت: «به آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، گفتم چنین ممنوعیتی برای ورود مهاجرین به تبریز وجود دارد و دوستان افغانستانی نمی‌توانند بازی تیم‌ ملی‌شان را ببینند. برای ایشان هم عجیب بود این قانون. با تردید گفت ربطی به ماجرای پهپاد دارد یعنی؟ و گفت پیگیر می‌شود.»

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی در گزارش خود نوشته است: «شایعاتی مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع افغان به تبریز در فضای مجازی منتشر و ادعا شده بود که تبریز شهر ممنوعه برای افغان‌هاست.»

در دیدار پایانی، محمدجواد صفری دروازه‌بان افغانستان به شدت از سوی هواداران تشویق شد. هوادارانی که پس از گلزنی ژاپن با شعار «افغانی با غیرت» به بازیکنانشان روحیه می‌دادند.

تعدادی از افغانستانی‌های حاضر در ورزشگاه با سر دادن شعار آذربایجان، از میزبانی تبریزی‌ها قدردانی کردند.

برخی بازیکنان این تیم که از دست رفتن جام قهرمانی را برنمی‌تابیدند، از شدت ناراحتی گریه کردند. با این حال یاران هر دو تیم پس از بازی دور افتخار زدند.

سرمربی افغانستان گفت: به تک تک بازیکنانم افتخار می‌کنم که بیش از توان خود تلاش کردند در حالی که زمان کمی برای آماده‌سازی داشتیم. نتایج ما با عقل جور در نمی‌آید. بازیکنانم با تمام وجود برای پرچم کشورشان تلاش کردند.

عبدالرزاق ممرک با قدردانی از "تمام افغانستانی‌های مقیم ایران که از استان‌های مختلف برای حمایت از تیم ملی‌شان به تبریز آمده بودند" گفت: مهاجران وقتی دیدند تیم‌مان با امکانات کم به فینال رسیده آمدند و به حمایت پرداختند.

در این رقابت‌ها سالار آقاپور از ایران با هشت گل به عنوان آقای گلی رسید. ماساشی اوساوا بهترین بازیکن مسابقات شد و جام اخلاق به تیم ژاپن تعلق گرفت.

XS
SM
MD
LG