لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۷

وقتی محمد صلاح از همشهری‌هایش شاکی شد


هواردان محمد صلاح در نجریج در حال تماشای بازی لیورپول در مقابل تاتنهام در فینال جام قهرمانان اروپا
هواردان محمد صلاح در نجریج در حال تماشای بازی لیورپول در مقابل تاتنهام در فینال جام قهرمانان اروپا

روزنامه مصری الاهرام می‌نویسد هجوم روزنامه‌نگاران و هواداران محمد صلاح در روستای زادگاهش در مصر، گلایه این ستاره فوتبال مصر و تیم لیورپول را در پی داشت.

آقای صلاح پس از پیروزی قهرمانی لیورپول در جام قهرمانان اروپا، راهی مصر شده بود که ضمن دیدار با بستگان خود، مراسم عید فطر را در روستای زادگاهش «نجریج» برگزار کند.

ورود او به مصر و عزیمتش به روستای نجریج با تدابیر گسترده امنیتی همراه بود، اما به رغم تدابیر امنیتی هزاران نفر برای دیدن او و گرفتن عکس یادگاری به محل اقامتش هجوم آوردند. موضوعی که از جمله باعث شد او نتواند برای شرکت در مراسم نماز عید فطر از خانه خارج شود.

محمد صلاح، ستاره مصری لیورپول، در فینال جام قهرمانان اروپا
محمد صلاح، ستاره مصری لیورپول، در فینال جام قهرمانان اروپا

به نوشته الاهرام محمد صلاح در واکنش به این موضوع در توئیتی نوشته است که هجوم روزنامه‌نگاران و هواداران به محل اقامتش «نه اخلاقی است و نه حرفه‌ای» و باعث بر هم زدن زدگی خصوصی افراد می‌شود.

محمد صلاح از هشتم ژوئن، هفته آینده، برای شرکت در مسابقات آینده این تیم به تمرین‌های تیم ملی فوتبال مصر می‌پیوندد. الاهرام این خبر منتشر شده در برخی مطبوعات اسپانیایی را نیز بازتاب داده که مذاکراتی برای انتقال محمد صلاح از لیورپول به تیم اسپانیائی رئال مادرید در جریان است.

جشنواره موسیقی و آواز در جده

سومین دور جشنواره موسیقی و آواز در جده هشتم ماه ژوئن برگزار می‌شود.

در این جشنواره چندین خواننده از کشورهای عرب و نیز از کشورهای دیگر شرکت خواهند داشت. محمد حسنین برگزارکننده این جشنواره می‌گوید، دستکم شش هزار نفرکه بیشتر آنان جوانان هستند، بلیت‌های جشنواره را پیش خرید کرده‌اند. جشنواره جده تنها یک شب برنامه دارد و ستاره جشنواره آنگونه که روزنامه الحیات نیز نوشته است «احلام» خواننده اماراتی ست.

احلام خواننده اماراتی در یکی از کنسرت‌هایش در سال ۲۰۰۸
احلام خواننده اماراتی در یکی از کنسرت‌هایش در سال ۲۰۰۸

همزمان روزنامه الشرق الاوسط نیز گزارش می‌دهد در ۲۶ ژوئن با همکاری مؤسسه معروف «کریستیز» یک حراجی در جده برای فروش آثار نقاشان سعودی و دیگر کشورهای عرب برگزار می‌کند. بخشی از درآمد این حراج به کمک برای ساختن موزه هنرهای معاصر جده اختصاص می‌یابد و بخش دیگر آن در اختیار بنیاد ویژه کودکانی که به آموزش‌های ویژه نیاز دارند قرار خواهد گرفت.

بیش از ۴۰ تن از هنرمندان عرب آثار خود را در اختیار وزارت فرهنگ عربستان که برگزارکننده اصلی این حراج است قرار داده‌اند. مایکل جیها مسئول بخش خاورمیانه در مؤسسه کریستیز می‌گوید، این نخستین حراجی است که این مؤسسه در عربستان برگزار می‌کند.

به گفته او از سال ۲۰۰۵ تا کنون فروش حراج‌های کریستیز در خاورمیانه بالغ بر ۲۵ میلیون دلار بوده است.

منطقه سبز بغداد از سبزی افتاد

روزنامه عراقی «الزمان» می‌نویسد در پی لغو محافظت‌های امنیتی در منطقه معروف به منطقه سبز در بغداد، از شدت مشکلات ترافیک نیز در پایتخت عراق کاسته شده است. این منطقه در مرکز عراق از ۱۶ سال پیش در پی سقوط حکومت صدام حسین، منطقه سبز اعلام شد و مقررات امنیتی گسترده‌ای برای رفت‌وآمد به این منطقه به اجرا در آمد.

ساختمان مرکزی دولت عراق و بیشتر سفارتخانه‌های کشورهای دیگر از جمله آمریکا و بریتانیا در این منطقه واقع شده‌اند. علیرغم تدابیر امنیتی گسترده، بارها هدف‌هایی در منطقه سبز مورد حمله گروه‌هایی در جنگ داخلی عراق قرار گرفته‌اند.

نمایی از عبور و مرور خودروها در درون منطقه سبز بغداد
نمایی از عبور و مرور خودروها در درون منطقه سبز بغداد

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق اظهار اطمینان کرده که منطقه از امنیت کامل برخوردار است و هیچ مشکلی برای رفت‌وآمد به این منطقه وجود ندارد.

بغداد با هشت میلیون نفر جمعیت پس از قاهره، دومین پایتخت پرجمعیت در کشورهای عرب به شمار می‌رود.

الزمان، سفارت آمریکا در منطقه سبز را پرجمعیت‌ترین سفارت در این منطقه گزارش کرده که به نوشته این نشریه محور اصلی کار این سفارت در حال حاضر تمرکز بر بحران جاری میان آمریکا و ایران است.

XS
SM
MD
LG