لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۳۷

نگاهی به نمایشگاه CES 2018


ماژولار بودن تلویزیون The Wall ارائه شده توسط سامسونگ، به کاربر اجازه می‌دهد که اندازه تلویزیون را تا حد ممکن شخصی‌سازی کند.
ماژولار بودن تلویزیون The Wall ارائه شده توسط سامسونگ، به کاربر اجازه می‌دهد که اندازه تلویزیون را تا حد ممکن شخصی‌سازی کند.

نمایشگاه CES 2018 یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فناوری سال، میزبان معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی بود اما امسال در این نمایشگاه چه فناوری های جدید و یا چه ابزارهایی معرفی شدند؟

نسل اول پهپادهای ایرسلفی به دو دلیل چندان مورد توجه علاقه‌مندان این گجت‌ها قرار نگرفت؛ دوربین متوسط و باتری ضعیف این پهپاد جمع‌وجور به این دستگاه لطمه می‌زد. حال AirSelfie2 در نمایشگاه CES 2018 با دوربین بهتر و شارژدهی بیشتر رونمایی شده است.

این پهپاد حالا به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوی فول اچ‌دی مجهز شده و ظرفیت باتری آن نیز به ادعای شرکت سازنده، ۵۰ درصد بیشتر از نسل گذشته است. حافظه‌ داخلی این پهپاد نیز افزایش یافته و به ۱۶ گیگابایت رسیده است.

در نمایشگاه CES 2018 شرکت «ویوو» تکنولوژی جدید را در حسگر اثر انگشت معرفی کرد. این سنسور جدید در زیر نمایشگر اولد قرار می‌گیرد و از طریق تاباندن نور به سمت انگشت، الگوی اثر انگشت کاربر را شناسایی می‌کند.

با استفاده از این فناوری، شرکت‌های سازنده می‌توانند بدون هیچ مشکلی از طراحی‌های کم‌حاشیه استفاده کنند و دیگر نگران مکان قرارگیری حسگر اثر انگشت نباشند.

در زمینه‌ ساخت تلویزیون‌های اولد سامسونگ تلویزیون The Wall که یک تلوزیون ماژولار است را معرفی کرد این محصول از فناوری میکرو ال‌ای‌دی بهره می‌برد. به‌طور خلاصه، میکرو ال‌ای‌دی از بسیاری از مزایای اولد بهره می‌برد ولی نسبت به آن معایب کمتری دارد. ماژولار بودن این تلویزیون به کاربر اجازه می‌دهد که اندازه تلویزیون را تا حد ممکن شخصی‌سازی کند.

نمایشگاه امسال نگاه ويژه‌ای هم به ربات‌ها داشت. در نمایشگاه CES 2018 سونی مدل جدیدی از ربات سگ‌نمای «آیبو» را معرفی کرد. این مدل جدید از آیبو، با سنسورهای بیشتر و هوش مصنوعی پیشرفته‌ خود، رفتار طبیعی‌تری از خود نشان می‌دهد.

یکی از جالب‌ترین وسایل در حوزه حمل نقل معرفی یک اسکوتر برقی بود. این اسکوتر اوجو نام دارد و در آن می‌توان ویژگی‌های مثبت دیگر اسکوترهای برقی را مشاهده کرد. به‌عنوان مثال این اسکوتر سرعت خوبی دارد و با یک‌بار شارژ تا حدود ۴۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

در نمایشگاه CES 2018 خودروسازان بزرگی مانند تویوتا، نیسان، هیوندای و کیا از جدید‌ترین دستاورد‌های خود در حوزه‌ حمل و نقل هوشمند رونمایی کردند. البته اقدامات گسترده انویدیا طی چند سال گذشته و رونمایی از دستاورد‌های خود در نمایشگاه امسال نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های CES 2018 در حوزه صنعت خودروسازی بود.

شرکت مرسدس بنز در جریان نمایشگاه CES 2018 از سیستم جدید چند رسانه‌ای خود رونمایی کرد. این سیستم از هوش مصنوعی پیشرفته‌ای بهره می‌برد و همه‌ عملکردهای آن از طریق لمسی یا فرمان‌های صوتی کنترل می‌شود.

در این سیستم با گفتن «من سردمه» هوش مصنوعی به‌طور خودکار دمای داخلی اتومبیل را افزایش می‌دهد.

شرکت ریزر یکی دیگر از محصولات جالب نمایشگاه را با نام لیندا معرفی کرد. لیندا از یک سخت‌افزار شبیه لپ‌تاپ و یک گوشی هوشمند تشکیل شده که این گوشی در این قطعه‌ لپ‌تاپ ‌مانند جای می‌گیرد و به‌عنوان مغز گجت و ترک‌پد فعالیت می‌کند.

پردازنده مشترک اینتل و AMD، نسل جدید لپ‌تاپ‌های اچ‌پی اسپکتر X360 و دل XPS 15، دوربین جدید پاناسونیک GH5S، گوشی‌های هوشمند جدید میان‌رده‌ی سونی، نسل جدید هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو، حضور گسترده‌ی گوگل و دستیار صوتی آن در لوازم خانه هوشمند و خودروهای هوشمند جدید هیوندای و کیا، تنها بخشی از مهم‌ترین محصولات معرفی‌شده در رویداد CES 2018 بودند.

یکی از رایانه‌هایی که در نمایشگاه معرفی شد لپ‌تاپ XPS 15 محصول شرکت دِل بود. یکی از ویژگی‌های جالب این لپ‌تاپ، صفحه‌کلید مغناطیسی آن است که حس استفاده از صفحه‌کلیدهای مکانیکی را شبیه‌سازی می‌کند.

لپ‌تاپ XPS 15 از جمله اولین لپ‌تاپ‌هایی محسوب می‌شود که از تراشه‌ نسل هشتمی اینتل بهره می‌گیرد که با پردازنده‌ی گرافیکی AMD ادغام شده است.

لرزشگیرهای شرکت DJI شهرت زیادی دارند. با استفاده از لرزشگیر Osmo Mobile، گوشی کاربران به یک دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای بی‌لرزش تبدیل می‌شود. مدل قبلی این لرزشگیر ۲۹۹ دلار قیمت داشت که برای مصرف‌کنندگان عادی قیمت بالایی بود.

حالا DJI مدل جدید آن را معرفی کرده که تنها ۱۲۹ دلار قیمت دارد. باتری این مدل مانند مدل قبلی قابل تعویض نیست و به گفته‌ DJI، با یک‌بار شارژ تا حدود ۱۵ ساعت می‌توان از آن استفاده کرد.

در نمایشگاه امسال شرکت اینتل مدل 800P از حافظه‌های اس‌اس‌دی Optane خود را برای مصارف عادی رونمایی کرد. این حافظه اس اس دی جدید می‌تواند سرعت بیشتری را برای رایانه‌های شخصی ایجاد کند.

XS
SM
MD
LG