لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۷

نگهداری از شیر خانگی به قیمت جان یک شهروند چک تمام شد


بیش از ۴۰۰ قلاده شیر و ببر در جمهوری چک ثبت شده‌اند که تنها ۷۰ قلاده از آنها در باغ‌وحش‌ها به سر می‌برند.
بیش از ۴۰۰ قلاده شیر و ببر در جمهوری چک ثبت شده‌اند که تنها ۷۰ قلاده از آنها در باغ‌وحش‌ها به سر می‌برند.

یک شهروند جمهوری چک که از دو شیر نر و ماده در روستایی در منطقه موراویا در جنوب این کشور به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کرد، در حمله شیر نر کشته شد. این شیر بعدتر به ضرب گلوله پلیس از پا در آمد.

آن طور که رسانه‌های محلی در جمهوری چک گزارش کرده‌اند میخال پراشک، ۳۳ ساله، زمانی مورد حمله قرار گرفت که وارد قفس شیرهایش که در گوشه باغچه شده بود. این رسانه‌ها می‌گویند که شیر ماده نیز هدف گلوله پلیس قرار گرفته است.

لنکا یاورکووا، یک سخنگوی پلیس در این باره گفته است که پلیس با هدف دسترسی به این مرد ناچار از شلیک به هر دو حیوان شده است.

بر پایه گزارش رویترز پراشک این دو شیر را در سال ۲۰۱۶ از اسلوواکی خریداری کرده، اما آن طور که رسانه‌های محلی می‌گویند مجوزی برای نگهداری از آنها نداشته است.

او که اقدامش در نگهداری از شیرها مورد توجه رسانه‌های محلی قرار گرفته بود، هرازگاهی از همسایگانش برای بازدید از آنها دعوت می‌کرد.

اکسپتش یک سایت محلی در جمهوری چک می‌نویسد که بخشداری منطقه پیشتر شکایاتی در مورد گشت و گذار این شیرها در اطراف روستا دریافت کرده بود و در تابستان امسال هم دوچرخه‌سوار چک مورد حمله شیر ماده قرار گرفت و پس از فرار از دست این شیر به دلیل جراحاتش در بیمارستان بستری شد.

این وب‌سایت می‌نویسد در حال حاضر ۲۳۶ قلاده شیر و ۱۷۳ قلاده ببر برای نگهداری در جمهوری چک رسماً ثبت شده‌اند که از این تعداد تنها ۷۰ قلاده در باغ وحش‌ها به سر می‌برند و باقی آنها در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شوند.

با استفاده از گزارش‌های رویترز، آسوشیتدپرس و اکسپتس؛ م.ا.
XS
SM
MD
LG