لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۴

بازداشت اعضای گروه های موسيقی «زيرزمينی»


کنسرت موسیقی زیر زمینی فارسی در هلند
کنسرت موسیقی زیر زمینی فارسی در هلند

تعدادی از اعضای گروه‌های موسيقی ايرانی موسوم به «زيرزمينی» بازداشت و استوديو هايی که در آن آهنگ های خود را ضبط می کردند توسط نیروی انتظامی پلمپ شد.


يکی از خواننده‌های رپ در تهران که نخواست نامش فاش شود، در گفت ‌و‌ گو با راديو فردا از بازداشت حدود شش نفر از اعضای گروه های موسيقی موسوم به «زير زمينی» در ايران خبر داد.


به گفته وی، از روز ۳۰ فروردين، سه استوديو که موسيقی زيرزمينی را در آن ضبط می‌کردند، پلمپ شده و چند نفرازخواننده‌های اين گروه‌ها دستگير شده‌اند.


از آغاز طرح موسوم به «مبارزه با بدحجابی» مبارزه با موسيقی زير زمينی نيز شکل گرفته و چندين سايت مربوط به اين سبک موسيقی فيلتر شده‌اند.

اين خواننده رپ در ايران از اتهام های وارده بر اعضای بازداشت شده اظهار بی اطلاعی کرد و گفت که ساعاتی پيش دو تن از خواننده ها به نام های «سينا متضاد» و «شاهين فلاکت» که از روز ۳۰ فروردين در بازداشت به سر می بردند با قرار وثيقه آزاد شدند و ازآنها تعهد گرفته شده تا از اين پس به اسم موسيقی زيرزمينی و غيرمجازسی دی توليد نکنند.


همچنین در روزهای اخیر چندين سايت مربوط به موسيقی زیر زمینی در ایران فيلتر شده‌اند.


رضا پيشرو، يکی از خواننده‌های رپ در ايران شنبه شب توسط افرادی ناشناس دستگير و هنوز در بازداشت به سر می برد.


اوافزود که نيروی انتظامی برای بازداشت سروش لشکری، خواننده گروه رپ «هيچکس»، در برابر منزل وی انتظار می‌کشد.


سروش لشکری چندی پيش اولين آلبوم موسيقی رپ خودش تحت عنوان «جنگل آسفالت» را ارائه داد.


«هيچکس» پيش از تدارک آلبوم جنگل آسفالت بيش از ۱۰ ترانه رپ به زبان فارسی منتشر کرده‌ بود.


سروش لشکری در آهنگ هايی که می‌خواند مدام تاکيد شديدی بر وجود خون آريایی در رگ‌هايش می‌کند و همچنين برای خودش از القابی نظير پدر خوانده و پدر رپ فارسی استفاده می‌کند.


«هيچکس» علاوه بر آلبوم جنگل آسفالت تعداد زيادی موسيقی رپ با همکاری رپر‌های ديگر فارسی زبان و انگليسی زبان نظير، ابليس، Reveal، زدبازی، قاف، سامان ويلسون، حسام، آرش و m ziper توليد کرده است.


XS
SM
MD
LG