لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۷

تبدیل آیپاد به آیفون تنها با یک «روکش محافظ»


روکش «اپل پیل ۵۲۰»
روکش «اپل پیل ۵۲۰»
یک پسر ۲۴ ساله در چین موفق به اختراع روکش محافظی شده است که قادر است آیپاد لمسی (iPod Touch) را به تلفن آیفون تبدیل ‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روکش پلاستیکی «اپل پیل ۵۲۰»، دارای یک محفظه ارتباطی است که سیم‌کارت و باطری این روکش را به آیپاد متصل می‌کند و دارندگان آیپاد تاچ می‌توانند با شکستن قفل دستگاه خود و خرید این محافظ ۵۷ دلاری، آیپاد خود را به آیفون تبدیل و به راحتی با آن تماس تلفنی برقرار کرده و پیامک ارسال کنند.

این پسر ۲۴ ساله که در شرکت فن‌آوری «یوسیون» در چین مشغول به کار است گفته است که به این دلیل به فکر ساخت یک چنین محافظی افتاد که به نظرش داشتن یک آیپاد لمسی و یک آیفون در عین حال به نظرش چندان خوشایند نبود.

لازم به ذکر است که قیمت آیفون در چین حدود ۱۳ برابر قیمت آیپاد به همراه این محافظ است.

افرادی که نمونه آزمایشی این روکش را مورد استفاده قرار داده‌اند می‌گویند از کیفیت صدای دستگاه راضی هستند و معتقدند که تفاوتی میان آیپادی که تبدیل به آیفون شده است و آیفون حقیقی وجود ندارد.

با این حال این روکش نقص‌هایی هم دارد. برخی از کاربران به مواردی نظیر دریافت پیامک‌های خالی و روشن نشدن خودکار صفحه در زمان برقراری تماس اشاره می‌کنند. این کاربران همچنین می‌گویند که تنها می‌توانند تماس‌هایی را که خودشان برقرار کرده‌اند قطع کنند و قادر به قطع تماس‌هایی که دریافت می‌کنند نیستند.

نخستین نسل آیفون در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد. پس از آن شرکت اپل آیفون 3G، 3GS و آیفون ۴ را نیز به بازار عرضه کرد. این آیفون‌ها دارای ظرفیت‌های ۴، ۸، ۱۶و ۳۲ گیگا بایت هستند.

آیپاد تاچ هم برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی وارد بازار شد و در حال حاضر سه نمونه آیپاد با ظرفیت‌های ۶، ۸، ۳۲ و ۶۴ در بازار وجود دارد. آیپاد تاچ علی‌رغم شباهت کاملی که از لحاظ ظاهری با آیفون دارد از لحاظ کاربرد محدودیت‌های بسیاری دارد و تنها به دریافت و پخش تصویر و صدا می‌پردازد و برخلاف آیفون فاقد دوربین عکاسی است.
XS
SM
MD
LG