لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۵

نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت ۲۰۱۰ آغاز به کار کرد


پوستر تبلیغاتی نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۰
پوستر تبلیغاتی نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۰
شصت و دومین نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت آلمان، که بزرگترین نمایشگاه کتاب و رسانه در سراسر جهان است، روز چهارشنبه با حضور ناشران بیش از ۱۰۰ کشور جهان، از جمله ایران، کار خود را آغاز کرد.

به گزارش وبسایت رسمی نمایشگاه کتاب فرانکفورت، این نمایشگاه که وابسته به انجمن نویسندگان و ناشران آلمانی است، روز چهارشنبه، ۱۴ مهر و با حضور حدود ۷۵۰۰ ناشر از ۱۱۱ کشور جهان کار خود را آغاز کرد. از ایران نیز ۱۵ انتشاراتی در نمایشگاه امسال فرانکفورت حضور دارند.

از میان مراکز ایرانی که در این نمایشگاه دارای غرفه هستند می‌توان به انتشارات روشنگران و مطالعات زنان، شباویز، بازتاب اندیشه، علمی فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مؤسسه‌ نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که همگی در تهران مستقر هستند و همچنین مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از شهر قم اشاره کرد که همراه با انتشارات مختلف از کشورهایی نظیر روسیه، مجارستان،‌ فرانسه، ایتالیا،‌ برزیل و آمریکا آثار خود را در این نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.

هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت، ایجاد ارتباط میان ناشرین و عقد قرارداد اعلام شده است.



نمایشگاه کتاب فرانکفورت که به رسم عادت دیرینه هر سال یک کشور را به عنوان مهمان افتخاری خود معرفی می‌کند، این بار از آرژانتین دعوت کرده است که به عنون مهمان افتخاری در نمایشگاه شرکت کند و به همین دلیل حدود ۷۰ نویسنده آرژانتینی امسال به فرانکفورت آمده اند.

همچنین این نمایشگاه، هر سال جایزه‌ای تحت عنوان «جایزه صلح اتحادیه ناشران آلمان» را به نویسنده‌ای که در راه ارتقای صلح و دوستی میان ملت‌ها قلم زده است اهداء می‌کند.

قرار است امسال جایزه ۲۵ هزار یورویی اتحادیه ناشران آلمان به دیوید گروسمان، نویسنده اسرائیلی تعلق گیرد که به گفته هیأت داوران این جایزه، آثارش نمایانگر «تعهد» وی «به برقراری آشتی میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها» است.

در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۰ که انتظار می‌رود حدود ۳۰۰ هزار نفر از آن دیدن کنند، علاوه بر کتاب‌های چاپ شده، کتاب‌های الکترونیک نیز به نمایش در خواهند آمد.

از میان ناشران شرکت‌کننده در این نمایشگاه، بیش از ۱۹۰۰ ناشر علاوه بر کتاب‌های چاپ شده، کتاب‌های الکترونیک خود را نیز در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت روز یکشنبه، ۱۸ مهرماه و پس از پنج روز فعالیت به کار خود پایان خواهد داد.
XS
SM
MD
LG