لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۴

حضور چهار فیلم ایرانی در جشنواره کارلووی‌واری ۲۰۱۰


جشنواره بین المللی کارلووی‌واری، ۲۰۰۹
جشنواره بین المللی کارلووی‌واری، ۲۰۰۹
چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلو‌وی‌واری روز جمعه، دوم ژوئیه، برابر با ۱۱ تیرماه، در شهر کارلووی‌واری جمهوری چک در حالی کلید می‌خورد که چهار فیلم ایرانی نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

در این جشنواره که با اکران فیلم «قلب دیوانه» اثر اسکات کوپر کار خود را آغاز خواهد کرد، ۱۲ فیلم در بخش رقابتی حضور خواهند داشت که در این میان نام فیلم ایرانی «چیزهایی هست که تو نمی‌دانی» نیز در کنار فیلم‌هایی نظیر «دیاگو» از کشور چین، فیلم «پشه بند» از اسپانیا و فیلم «سه فصل در جهنم» محصول مشترک سه کشور جمهوری چک، آلمان و اسلوواکی، به چشم می‌خورد.

فیلم «چیزهایی هست که تو نمی‌دانی» اولین فیلم بلند فردین صاحب زمانی است که منیژه حکمت آن را تهیه کرده است و بازیگرانی نظیر لیلا حاتمی و علی مصفا در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم زندگی روزمره راننده تاکسی را به تصویر می‌کشد که در حین کار با افراد متفاوتی برخورد می‌کند.

علاوه بر این فیلم، سه فیلم ایرانی «اوریون»، «دویدن در میان ابرها» و «تینار» نیز در جشنواره امسال کارلووی واری به نمایش در خواهند آمد.

فیلم «اوریون»، ساخته علی زمانی عصمتی که در بخش سینمای مستقل به روی پرده خواهد رفت، مشکلات زن تحصیلکرده و مدرن ایرانی را در جامعه مذهبی و سنتی به تصویر می‌کشد.

مستند «تینار»، ساخته مهدی منیری که در بخش رقابتی فیلم‌های مستند به رقابت خواهد پرداخت، درباره پسربچه ده‌ساله‌ای است که از زندگی فارغ از خیال کودکی محروم است و برای امرار معاش مجبور است در شرایط دشوار، به گاوچرانی بپردازد.

امین فرج پور در فیلم «دویدن در میان ابرها» به مسائل و مشکلات نوجوانان ایران می‌پردازد. میلاد یک پسر دبیرستانی است که در هفده سالگی به کشیدن سیگار و پس از آن، مصرف مواد مخدر روی می‌آورد و به خاطر این ناهنجاری‌ها دوستان و خانواده‌اش را به دردسر می‌اندازد.

«دویدن در میان ابرها» در بخش «از منظری دیگر» جشنواره کارلووی واری به نمایش در خواهد آمد.

قرار بر این است که در جشنواره امسال، نیکیتا میخالکوف کارگردان، تهیه کننده و بازیگر سرشناس روسی، گوی بلورین جشنواره را دریافت کند. فیلم «آفتاب سوخته ۲: مهاجرت» میخالکوف نیز که پیش از این در جشنواره کن به نمایش در‌آمده بود، در جشنواره کارلو‌وی واری نیز به روی پرده خواهد رفت.

به نوشته وب‌سایت رسمی جشنواره کارلووی‌ واری، ۲۰۵ فیلم از کشورهایی نظیر روسیه، چین، فرانسه، لهستان و ایران در بخش‌های مختف جشنواره کارلووی‌واری امسال به نمایش در‌ خواهند آمد.

جشنواره بین‌المللی کارلووی‌واری در تاریخ ۱۰ ژوئیه،‌ برابر با ۱۹ تیرماه با اکران فیلم فرانسوی «دل‌شکنندگان»، ساخته پاسکال شومه به کار خود پایان خواهد داد.

سال گذشته، فیلم ایرانی «بیست» ساخته عبداللرضا کاهانی، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره را از آن خود کرد.
XS
SM
MD
LG