لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۵

نشست حزب حاکم کره شمالی برای تعیین بدنه رهبری این حزب


کیم جونگ ایل، رهبر حزب حاکم در کره شمالی
کیم جونگ ایل، رهبر حزب حاکم در کره شمالی
رسانه‌های دولتی کره شمالی،‌ روز دوشنبه، ۱۵ شهریور، از ورود اعضای حزب حاکم این کشور، حزب کارگر، به پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی به منظور شرکت در بزرگترین گرد‌همایی سیاسی کره شمالی در ۳۰ سال گذشته، خبر دادند.

خبرگزاری‌های کره شمالی پیش از این اعلام کرده بودند که این نشست به منظور تعیین «عالی‌ترین بدنه رهبری» این حزب در اوایل سپتامبر برگزار خواهد شد، اما تاریخ دقیق برپایی این گردهمایی در هیچ رسانه‌ای عنوان نشده است.

با این حال به نوشته خبرگزاری فرانسه، به نظر می‌رسد که جلسه اصلی این نشست در روز چهارشنبه، ۱۷ شهریور و یک روز پیش شصت و دومین سالگرد تأسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره برگزار شود. خبرگزاری رسمی آلمان نیز می‌نویسد که احتمال می‌رود این نشست به مدت یک هفته به طول بیانجامد.

این خبرگزاری می‌افزاید که جزئیات این نشست که همانند تمامی روندهای سیاسی دولت کره شمالی به صورت غیر علنی برگزار خواهد شد، در هیچ رسانه داخلی منتشر نشده ‌است، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که کیم جونگ ایل، رهبر ۶۸ ساله این حزب که از سال ۱۹۹۴ قدرت را در دست دارد و دو سال پیش دچار سکته مغزی شده بود، در صدد است تا کیم جونگ اون، سومین پسر خود را به عنوان رهبر بعدی حزب معرفی کند.

رسانه‌های داخلی و خارجی تا کنون اطلاعات چندانی در مورد کیم جونگ اون منتشر نکرده‌اند و هیچ رسانه‌ای نیز تا حال تصویری از دوران کنونی وی را نمایش نداده است. تنها اطلاعات در دست نشان از آن دارد که وی در حدود ۲۷ سال سن دارد و در سوئیس به تحصیل پرداخته است.

به نوشته آسوشیتد پرس، این نشست سی سال پس از آخرین نشست بزرگ این حزب در سال ۱۹۸۰ صورت می‌گیرد که در آن نشست نیز از جانب پدر خود، کیم ایل سونگ و نخستین رهبر کره شمالی، به عنوان رهبر بعدی حزب کارگر کره شمالی معرفی شد که این انتخاب، اولین انتقال موروثی قدرت در یک ساختار کمونیستی را رقم زد.

کیم ایل سونگ در سپتامبر سال ۱۹۴۸ و با حمایت اتحاد جماهیر شوروی، جمهوری دموکراتیک خلق کره را پایه گذاری کرد.
XS
SM
MD
LG