لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۵

اقدام برای کلاه‌برداری میلیونی از بانک امارات با اسکناس ساختگی


اسکناس ساختگی یک میلیون دلاری
اسکناس ساختگی یک میلیون دلاری
پلیس امارات متحده عربی، روز یکشنبه یک تبعه ساحل عاج را که با دو اسکناس یک میلیون دلاری بی‌ارزش که در فروشگاه عرضه کننده سوغاتی به فروش می‌رسد، زنی را فریب داده و قصد کلاه‌برداری از بانک را داشت، دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مرد ۴۴ ساله زنی را متقاعد کرده بود که این اسکناس‌ها معتبر‌ هستند و از وی خواسته بود که به بانک مرکزی دبی مراجعه کرده و این دو اسکناس را خرد کند. او همچنین وعده داده بود که در صورت انجام این کار، ۳۰ درصد از مبلغ دریافتی را به این زن خواهد داد.

یک سوی این دو اسکناس ساختگی یک میلیون دلاری قابل دسترسی در فروشگاه‌های عرضه‌کننده سوغات، سیاه و سفید و سوی دیگر آن سبز است و در سمت سیاه و سفید این اسکناس تصویر جرج واشنگتن، اولین رئیس جمهوری ایالات متحده به چشم می‌خورد که بر روی اسکناس‌های یک دلاری ایالات متحده چاپ می‌شود.

پلیس دبی می‌گوید این مرد اظهار کرده است که خودش نیز از بی‌اعتبار بودن این اسکناس‌ها بی‌اطلاع بوده است. هنوز مشخص نیست که آیا زنی که اقدام به ارائه این اسکناس‌ها به بانک مرکزی کرده‌است نیز دستگیر شده است یا خیر.

پیش از این و در ماه ژانویه سال جاری نیز، پلیس امارات از دستگیری ۷ نفر در ابوظبی خبر داد که قصد داشتند با ارائه مدارک ساختگی به بانک مرکزی ابوظبی، مبلغ ۱۰.۲ میلیارد دلار از این بانک کلاه‌برداری کنند.

همچنین در ماه ژوئن نیز سه ایرانی با ارائه اسناد تقلبی، قصد کلاه‌برداری ۱۴.۴ میلیارد دلاری از بانک مرکزی ابوظبی را داشتند. این افراد با ارائه مدارکی تقلبی ادعا کرده بودند که یکی از این سه نفر که خبرگزاری فرانسه از او با نام فرزین‌علی کروری مطلق یاد می‌کند، معاملات ملکی به مبلغ ۱۴.۴ میلیارد دلار انجام داده است و این مبلغ از آلمان به بانک مرکزی امارات متحده عربی منتقل شده است.

به گفته این خبرگزرای، پلیس امارات دو نفر از این سه نفر را دستگیر کرده است، اما فرزین‌علی کروری مطلق موفق به فرار از دست پلیس شده و هم اکنون در ایران به سر می‌برد.

در آن زمان پلیس امارات اعلام کرد که در سال گذشته چهار مورد کلاه‌برداری کلان مالی به ارزش کلی ۶۶.۶۵ میلیارد دلار توسط پلیس خنثی شده است.
XS
SM
MD
LG