لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۵

صدای شما؛ اظهارات آقای احمدی‌نژاد در مورد واقعه ۱۱ سپتامبر


ترک مجمع عمومی سازمان ملل از سوی نمایندگان برخی از کشورها در زمان سخنرانی محمود احمدی‌نژاد
ترک مجمع عمومی سازمان ملل از سوی نمایندگان برخی از کشورها در زمان سخنرانی محمود احمدی‌نژاد
در برنامه این هفته «صدای شما؛ ‌صدای فردا» سه شنونده؛ سعید، سپنتا و کوروش در بحث آزاد برنامه شرکت داشتند و همچنین در انتهای برنامه اطلاعاتی در مورد امواج ماهواره‌ای رادیو فردا در اختیار شنوندگان قرار گرفت.

موضوع بحث آزاد این هفته به اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مورد واقعه ۱۱ سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل اختصاص داشت که موجب شد نمایندگان برخی از کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین ایالات متحده، به نشانه اعتراض سالن کنفرانس را ترک کنند. از شنوندگان پرسیده شد که آیا زیر سوال بردن واقعه ۱۱ سپتامبر از سوی آقای احمدی‌نژاد در مجمع سازمان ملل کار درستی بود یا خیر.



سعید از شیراز که هفته گذشته نیز در بحث آزاد شرکت کرده بود این‌بار نیز به درخواست برخی از شنوندگان،‌ از جمله سپنتا که می‌خواست با وی به بحث بنشیند، بار دیگر در بحث آزاد شرکت کرد.

به گفته سعید، آقای احمدی‌نژاد اعلام کرد که در عملیات تروریستی۱۱ سپتامبر یا تروریست‌ها موفق به گذر از لایه‌های امنیتی این کشور، که به گفته آقای سعید آمریکا همواره به آن می‌بالد، شده اند و یا این‌که بخشی از دولت آمریکا از این حمله اطلاع و در آن دست داشتند.

سعید افزود که آقای احمدی نژاد واقعه ۱۱ سپتامبر را زیر سوال نبرد و تنها درخواست کرد که برای برطرف شدن شبهات، یک کمیته حقیقت‌یاب در مورد این حمله تحقیق کند و اعلام کرد که این پیشنهاد آقای احمدی‌نژاد مورد استقبال مردم آمریکا نیز قرار گرفت.

سپنتا در پاسخ به سعید ابتدا از وی پرسید که با استناد به چه سند و مدرکی می‌گوید که مردم آمریکا با این پیشنهاد آقای احمدی نژاد موافقت کردند.

وی سپس افزود که واقعه ۱۱ سپتامبر هیچ ارتباطی به ایران نداشت و وظیفه آقای احمدی‌نژاد این نیست که در مورد وقایعی که ایران در آن دخیل نبوده است و هیچ نفعی برای ایران ندارد سخن بگوید.

او گفت که وظیفه رئیس دولت این است که در این مجامع از منافع ملی ایران دفاع بکند، نه این‌که مسائلی را به میان بکشد که ربطی به ایران ندارد و اعلام کرد که این گونه اظهارات آقای احمدی‌نژاد نشان می‌دهد که وی قصد دارد شخصا در سطح بین‌المللی مطرح شود.

آقای کوروش نیز اعلام کرد که آقای احمدی‌نژاد باید نحوه گفتار خود را تغییر دهد و در زمان حضور در مجامع عمومی به عنوان نماینده مردم ایران، لحن دیپلماتیک داشته باشد.
XS
SM
MD
LG