لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۹

صدای شما؛ از سفر احمدی نژاد به نیویورک تا کتیبه کوروش در ایران


در بحث آزاد این هفته «صدای شما؛ صدای فردا»، دو شنونده از ایران شرکت کرده و در مورد سفر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران به نیویورک و همچنین نمایش کتیبه کوروش در ایران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمود احمدی نژاد در اواخر شهریور ماه برای شرکت در شصت و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای ششمین بار به نیویورک سفر کرد. در این بحث از شرکت کنندگان پرسیده شد که این سفر چه تفاوتی با سایر سفرهای آقای احمدی نژاد به نیویورک داشت که آقایان سعید از شیراز و سعید از اصفهان نظراتشان ار در این مورد با رادیو فردا در میان گذاشتند.



سعید از شیراز معتقد بود که این سفر تفاوت‌ چندانی با سفرهای پیشین آقای احمدی نژاد نداشت و این‌بار نیز آقای احمدی نژاد با حضورشان در نیویورک توانستند حقایقی را که رسانه‌های غربی از ابراز آن‌ها خودداری می‌کنند، به گوش آمریکایی‌ها برسانند.

وی در این زمینه از جمله به واقعه یازده سپتامبر، «نبود آزادی در آمریکا» و عدم برخورداری «۴۰ میلیون آمریکایی» از حق بیمه اشاره کرد.

آقای سعید از اصفهان نیز اعلام کرد که به نظر او آقای احمدی‌نژاد در این سفر به دنبال کسب وجهه برای خود بود.

وی با اشاره به این‌که دیدگاه بسیاری از مردم ایران نسبت به آقای احمدی‌نژاد در مقایسه با گذشته تفاوت کرده است، گفت که اکثر اعضای خانواده وی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به آقای احمدی‌نژاد رأی دادند اما اکنون بسیاری از آن‌ها از این انتخاب پشیمان هستند.

آقای سعید از اصفهان گفت که در ایران مردم اگر اعتراض نمی‌کنند تنها به خاطر این است که می‌ترسند که در پاسخ به وی آقای سعید از شیراز اعلام کرد که این حرف حقیقت ندارد و همه در ایران حق اعتراض دارند.

در بخش بعدی بحث آزاد در مورد پرده برداری از منشور کوروش در ایران با حضور آقای احمدی‌نژاد سخن به میان آمد.

آقای سعید از شیراز معتقد بود که منشور کوروش نشان می‌دهد که ایرانی‌ها از ۲۵۰۰ سال پیش به حقوق بشر احترام می‌گذاشتند و این در حالی است که اکنون کشورهایی که تنها چند قرن از تأسیسشان می‌گذرد «ادعای حقوق بشر می‌کنند».

در این زمینه آقای سعید از اصفهان نیز افزود درست است که منشور کوروش متعلق به ایرانیان است اما کسی در ایران به آن عمل نمی‌کند.
XS
SM
MD
LG