لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۹

احمدی نژاد و مورالس، پا به توپ در تهران


روسای جمهور ايران و بوليوی در دانشکده افسری تهران پا به توپ شدند و تيم آن ها در ضربات پنالتی با نتيجه ۸ - ۶ به برتری رسيد. محمود احمدی نژاد و اوو مورالس هر کدام يک گل به ثمر رساندند.

در اين بازی کريم باقری که در بازی با برزيل از رقابت های ملی خداحافظی کرده است، در جريان بازی با محمود احمدی ‌نژاد تعويض شد.
در ضيافت پنالتی ‌ها، احمدی ‌نژاد مجدداً گلزنی کرد. نظاميان حاضر در سالن يک صدا فرياد می زندند: دکتر بزن تو گل!

غلامرضا رضايی، مجتبی جباری و فرهاد مجيدی از ديگر بازيکنان سرشناس فوتبال ايران بودند که در اين مسابقه حضور داشتند.

علی فتح الله زاده و حبيب کاشانی مديران تيم های استقلال و پرسپوليس در کنار محمود خوردبين سرپرست پرسپوليس نيز کنار زمين بودند.

رئيس جمهورهای رسانه ای

بعضی ها هرکجا که باشند دوربين ها را به آن جا می کشانند. اما عده ای ديگر، راه را کوتاه تر می کنند و همواره همان جايی هستند که دوربين ها ممکن است باشند.

بخش دوم اين فرضيه، احتمالاً درباره برخی از سياستمداران مشهور جهان از جمله اين دو رئيس جمهور پا به توپ نيز صدق می کند. مورالس فقط چند روز قبل از پا به توپ شدن در تبريز و تهران، عازم شيلی شد تا در عمليات نجات معدنچيان حاضر شود.

در جایی که دو هزار خبرنگار از بسياری از شبکه های معتبر تلويزيونی و خبرگزاری های مشهور سراسر جهان حضور داشتند، مورالس هم با کلاه ايمنی که مشخص نبود او را از کدام خطر حفظ خواهد کرد، در دهانه آن حفره باريک ايستاده بود.

رئيس جمهور بوليوی در برنامه زنده ای که بيش از يک ميليارد نفر بيننده داشت، معدنچيانی را که به سطح زمين باز می گشتند، در آغوش می کشید.

او در سفر کوتاهش به تبريز هم فرصت همراهی با خبرسازترين موضوع اين شهر را از کف نداد. حضور در تمرينات تيم فوتبال تراکتورسازی و پوشيدن پيراهن این تیم و گفتگو درباره فوتبال.

زمانی که فيفا تصميم گرفت برگزاری بازی های رسمی در لاپاز را به خاطر ارتفاع اين شهر ممنوع کند، باز هم مورالس شورت فوتبال را به تن کرد و با بازی در مقابل دوربين های تلويزيونی، به فيفا پيغام داد که اين ارتفاع، مشکلی برای سلامتی ورزشکاران نخواهد داشت.

سقوط آزاد ورزش بوليوی

کشوری که رئيس جمهورش در مسافرت های خود ساک ورزشی اش را نيز همراه می برد، چه موقعيتی در فوتبال جهان دارد؟

بوليوی اخيراً در يک بازی دوستانه مقابل ونزوئلا که جزو ضعيف ترين تيم های آمريکای جنوبی است، ۳-۰ شکست خورد.

شکست سنگين ۵-۰ مقابل مکزيک نيز به تازگی رقم خورده است. اين تيم در يک سال اخير با سقوط آزاد، ۵۰ پله در رده بندی فيفا عقبگرد داشته است.

فوتبال بوليوی و به طور کلی ورزش اين کشور، در آفسايد قرار دارد. این کشور طی ۱۲ دوره حضور خود در بازی های المپيک، هنوز حتی يک مدال برنز هم نگرفته است، اين در حالی است که جمعيتی افزون بر ۱۰ ميليون نفر دارد.

حتی در المپيک ۱۹۸۴ لس آنجلس نیز که بسياری از کشورهای بلوک شرق اقدام به تحريم بازی ها کرده بودند، باز هم طلسم ناکامی های ورزش اين کشور قطع نشد.

تيم ملی فوتبال بوليوی در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ در منطقه آمريکای جنوبی با ۱۱ شکست، در رده ما قبل آخر قرار گرفت.
XS
SM
MD
LG