لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۷

على دایى: اینجا ایران است و آذربایجان هم بخشى از آن


على دایى، سرمربى تیم فوتبال پرسپولیس تهران، پس از پایان بازى تیمش با شهردارى تبریز، با انتقاد شدید از «توهین» برخی تماشاگران به خود و کریم باقرى، گفته است، در تبریز برخی تماشاگران به خاطر فوتبال به ورزشگاه نمى‌آیند و «مسائل دیگر» را دنبال مى‌کنند.

به گزارش خبرگزارى‌هاى داخلى ایران، على دایى، سرمربى تیم فوتبال پرسپولیس تهران، روز شنبه و پس از بازى تیمش در مقابل تیم فوتبال شهردارى تبریز، با اشاره به شعارهاى تماشاگران تبریزى، از توهین‌ تماشاگران به خود وى و کریم باقرى در جریان بازى‌هاى فوتبال به شدت انتقاد کرده است.

در جریان مسابقه میان پرسپولیس و شهردارى تبریز که عصر روز شنبه در چارچوب هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد و با نتیجه مساوى یک بر یک به پایان رسید، تماشاگران حاضر در استادیوم شعارهایى علیه على دایى و کریم باقرى، کاپیتان تبریزى پرسپولیس، سر داده بودند.

شعارهاى تماشاگران تبریزى به گونه‌اى بوده است که حتى تلویزیون ایران هم که بازى دو تیم را به صورت زنده پخش مى‌کرد در مواردى ناچار به قطع صداى ورزشگاه شده بود.

در این میان على دایى در کنفرانس خبرى پس از پایان این بازى در حالى که به شدت از «توهین» تماشاگران به خود و کریم باقرى عصبانى بود، در این باره گفته است:‌ «کجاى دنیا را سراغ دارید که این طور به همشهرى خود توهین کنند؟ کجا دیده‌اید که پشت دروازه حریف چنین حرکاتى صورت گیرد؟ من على دایى، اهل آذربایجان هستم. به نظر شما چون اهل آذربایجانم باید تیمم را طورى به زمین بفرستم که ۱۰ گل بخورد؟ اگر این کار را بکنم دیگر بى‌غیرت و بى‌شرف نیستم»؟

وى همچنین افزوده است: «بى‌غیرت و بى‌شرف خودشان هستند که چنین توهینى را ۹۰ دقیقه به من و کریم باقرى کردند. چطور مى‌توانند به کریم باقرى که جوانى خود را براى فوتبال آذربایجان گذاشته است توهین کنند؟ مردم آذربایجان باید الگو باشند نه اینکه به خاطر بازى همشهریشان در تیم مقابل او را اذیت کنند. همه جاى ایران فوتبال را به نام کریم باقرى مى‌شناسند».

سرمربى تیم فوتبال پرسپولیس همچنین ادامه داده است: «از یک طرف یک خیابان به نام کریم باقرى مى‌کنید و از سوى دیگر ۹۰ دقیقه در ورزشگاه به او فحش مى‌دهید. مگر ما خانواده‌هاى خود را از سر راه آورده‌ایم که باید اینچنین مورد هتاکى قرار بگیرند»؟

على دایى همچنین با اشاره به برخی شعارهاى تماشاگران فوتبال در تبریز گفته است: «اینجا ایران است و آذربایجان هم جزیى از این کشور. متاسفانه برخى‌ها به این مسئله توجهى ندارند و با حضور در ورزشگاه دنبال مسائلى دیگر هستند. آنها براى فوتبال به ورزشگاه نمى‌آیند و اهدافى دیگر را دنبال مى کنند. چرا باید در ورزشگاه یادگار امام آتاتورک تشویق شود»؟

سرمربى تیم پرسپولیس در واکنش به برخى خبرنگاران تبریزى که منکر بروز چنین رویدادهایى در ورزشگاه شده بودند، نیز اظهار داشته است: «فیلم چنین تشویق‌هایى موجود است. کسى براى فوتبال در تبریز به ورزشگاه نمى‌آید. من ناراحت فحش شنیدن نیستم. آنها مى‌توانند تا صبح به من فحش بدهند. من ناراحت این هستم که چرا شماها خودتان را به راه دیگرى مى‌زنید. واقعا نمى‌شنوید در ورزشگاه چه مى‌گویند»؟

على دایى همچنین افزوده است:‌ «در تهران هم همین هواداران به کریم باقرى توهین کردند و با بطرى آب او را زدند. چرا نباید قبول کنید که ما همه از یک مملکت هستیم. آذربایجانى، ترک، عرب، کرد همه متعلق به ایران است. این را بفهمید. مسائل دیگر را وارد فوتبال و ورزش نکنید».

وى در بخش دیگرى از سخنان خود با اشاره به انتقادها از وى به سبب پذیرفتن سرمربیگرى تیم پرسپولیس از سوى برخى از آذرى‌ها گفته است: «یک فردى که دو کلاس سواد دارد، به خاطر اینکه من آذربایجانى مربى پرسپولیس شده‌ام به خودش اجازه مى‌دهد که به من بى‌غیرت بگوید. اگر بنا باشد همه همینطور فکر کنند یک اهوازى نباید مقابل فولاد بازى کند، شیرازى نباید مقابل تیم شیراز بازى کند».

على دایى همچنین داور بازى را به تاثیر پذیرى از جو ورزشگاه متهم کرده و افزوده است:‌ «معلوم است داور در این شهر و ورزشگاه مى‌ترسد و هفت دقیقه وقت اضافه مى‌گیرد. این طور که بازى انجام نمى‌شود. مگر اینهایى که در ورزشگاه هستند اجازه مى‌دهند مسائل فنى در زمین پیاده شود».
XS
SM
MD
LG