لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۳

على کردان، وزیر کشور پیشین ایران، درگذشت


علی کردان در مجلس شورای اسلامی
علی کردان در مجلس شورای اسلامی
على کردان وزير کشور پیشین ایران در دولت نهم که نام وی با مدرک دکترای جعلی او از دانشگاه آکسفورد و سپس استیضاح در مجلس شورای اسلامی ایران برای ماه ها در رسانه ها مطرح بود روز يکشنبه در سن ۵۱ سالگى در تهران درگذشت.

به گزارش خبرگزارى‌هاى ايران، على کردان که از حدود دو هفته پيش و به دنبال شدت گرفتن بيمارى خونى در بيمارستان مسيح دانشورى تهران بسترى شده بود، عصر روز يکشنبه درگذشت.

در حالى که خبرگزارى «مهر» علت مرگ آقاى کردان را بيمارى‌هاى ريوى و کبدى و نيز خونريزى مغزى اعلام کرده است، برخى منابع خبرى از ابتلاى وزير کشور پيشين دولت محمود احمدى‌نژاد به بيمارى آنفلوآنزاى خوکى خبر داده‌اند.

از چند روز پيش شايعاتى در باره مرگ على کردان در سايت‌هاى اينترنتى منتشر شده بود.

در آبان ماه سال گذشته به دنبال انتشار اخباری مبنی بر جعلى بودن مدرک دکتراى على کردان در سايت‌هاى خبرى، مجلس شوراى اسلامى وى را استيضاح و از پست وزارت کشور برکنار کرد.

آقاى كردان در اول آبان ماه سال ۱۳۳۷ در يكى از روستاهاى اطراف سارى به دنيا آمده بود و پس از پيروزى انقلاب بهمن ۱۳۵۷ در ايران، سمت هاى مختلفى را به عهده داشت.

وى علاوه بر حضور سه ماهه در وزارت كشور در سال ۱۳۸۷، مسئوليت ‌هاى ديگرى چون قائم‌ مقام وزارت نفت، معاون وزير كار و امور اجتماعى و رييس سازمان فنى و حرفه ‌اى كشور را عهده دار بود.

على كردان همچنين تصدى سمت هاى معاون امور مجلس و استان ‌ها و معاون ادارى - مالى سازمان صدا و سيما، قائم مقام سازمان ايرانگردى و جهانگردى، معاون و قائم ‌مقام سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، معاون ادارى و مالى سازمان مسكن، فرماندار على‌ آباد كتول و گنبد كاووس را در پرونده خود داشت.
XS
SM
MD
LG