لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۲

«شمار بیشتری از ماموران پلیس آلمان با برخی زنان ایرانی ارتباط داشته‌اند»


دو تن از کارکنان سفارت آلمان، در بالکن این سفارتخانه در تهران/ ۱۴ مه ۲۰۰۴
دو تن از کارکنان سفارت آلمان، در بالکن این سفارتخانه در تهران/ ۱۴ مه ۲۰۰۴
در حالی که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران یک دختر ایرانی را به اتهام «داشتن رابطه با دیپلمات‌های آلمانی» تحت پیگرد قرار داده است، هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل» از ارتباط شمار بیشتری از ماموران امنیتی سفارت آلمان در تهران با این دختر ایرانی خبر داده است.

اشپیگل که هفته گذشته از فراخوانده شدن دو تن از مأموران پلیس مستقر در سفارت آلمان در تهران به دلیل ارتباط با یک دختر ایرانی خبر داده بود، در تازه‌ترین گزارش خود در این باره نوشته‌ است، چند تن دیگر از نگهبانان سفارت در دو سال گذشته با یک دختر ایرانی به نام «سمین .الف» ارتباط داشته‌اند.

این هفته‌نامه روز یکشنبه در سایت اینترنتی خود در این باره نوشته است، دو تن از مأموران حفاظت سفارت آلمان در تهران که اواخر ماه ژانویه از تهران خارج شده بودند، اطلاعات تازه‌ای در باره روابط عاشقانه خود با یک زن ایرانی ارایه کرده‌اند.

بر اساس گزارش اشپیگل، این زن ایرانی به تازگی در جریان محاکمه شماری از بازداشت‌شدگان تظاهرات روز عاشورا در تهران، از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران محاکمه شده است.

در این میان تلویزیون جمهوری اسلامی ایران نیز چند روز پیش «اعتراف‌های یكى از متهمان پرونده حوادث روز عاشورا» را نشان داد که در جلسه دادگاه از «ارتباط خود با ديپلمات‌های آلمانی» سخن می‌گفت.

این زن جوان در دادگاه گفته است که «با ديپلمات‌هاى آلمانى از طريق ايميل در ارتباط بوده و يك بار نيز از آنها کیسه‌های حاوى دستبندهاى سبز دريافت كرده است.»

هر چند حامیان جنبش سبز و مدافعان حقوق بشر حكومت ايران را متهم مى كنند كه با توسل به زور و تهديد، متهمان رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران را وادار به «اعتراف» می‌کند، با این حال هفته‌نامه «اشپیگل» در گزارش تازه خود در این باره نوشته است، یکی از نگهبانان سفارت آلمان با مچ‌بند سبز در حاشیه تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات توسط پلیس متوقف شده است.

به نوشته این نشریه آلمانی، این مأمور پلیس حتی در هنگام بازجویی اولیه در سفارت آلمان در تهران نیز علامت معترضان به نتایج انتخابات در ایران را به همراه داشته است.

به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره ارتباط مأموران پلیس آلمان با دختران ایرانی، وزارت امور خارجه آلمان موضوع را برای بررسی‌های بیشتر و انجام کنترل‌های لازم به سرویس اطلاعاتی این کشور ارجاع داده است.

با این حال اشپیگل می‌نویسد: «مأموران پلیس در نخستین بازجویی‌های خود تأکید کرده‌اند که روابط آنها با سمین الف صرفاً جنبه خصوصی داشته است و آنها در پارتی‌ با هم آشنا شده‌اند.»

همچنین بررسی‌ها نشان داده است که یک مأمور دیگر پلیس آلمان مستقر در تهران با یک زن ایرانی که از کارکنان یکی از دانشگاه‌های ایران است، رابطه داشته است.

هفته‌نامه اشپیگل یک بار دیگر مأموران امنیتی سفارت آلمان در تهران را به سهل‌انگاری متهم کرده و وجود چنین روابطی را برای وزارت امور خارجه آلمان «شرم‌آور» توصیف کرده است.

هفته گذشته و پس از آن که رسانه‌های دولتی ایران به نقل از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از بازداشت دو دیپلمات آلمانی در جریان تظاهرات روز عاشورا در تهران خبر دادند، این هفته‌نامه آلمانى گزارش داده بود، وزارت خارجه آلمان دو تن از محافظان سفارت خود در تهران را به دلایل امنیتی از ایران خارج کرده است.

بر اساس گزارش یاد شده، این دو پلیس آلمانی به دلیل داشتن رابطه خصوصی با یک دختر ایرانی از سوی دستگاه جاسوسی ایران زیر نظر گرفته شده بودند و یک بار نیز پلیس ایران اوراق شخصی آنها را کنترل کرده بود.
XS
SM
MD
LG