لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۲

سایت اینترنتی «رادیو زمانه» دوباره راه اندازی شد


گروهی که خود را «ارتش سایبری ایران» می نامد، پیشتر سایت شبکه اجتماعی تویتر را نیز هک کرده بود.
گروهی که خود را «ارتش سایبری ایران» می نامد، پیشتر سایت شبکه اجتماعی تویتر را نیز هک کرده بود.
سایت اینترنتی رادیو زمانه که توسط گروهی موسوم به «ارتش سایبری ایران» هک شده بود، بار دیگر در دسترس کاربران اینترنتی قرار گرفته است.

سایت اینترنتی این رادیو، جمعه شب، نهم بهمن ماه، مورد حمله قرار گرفت و از دسترس کاربران اینترنتی خارج شد، ولی از روز سه شنبه بار دیگر فعالیت عادی خود را از سر گرفته است.

«رادیو زمانه» در سایت اینترنتی خود در این باره نوشته است که پس از انجام بررسی‌های کارشناسی اطلاعات بیشتری را در باره چگونگی حمله به این سایت اعلام خواهد کرد.

هکرهای ایرانی پس از حمله به سایت این رادیو که در هلند مستقر است، این پیام را در صفحه اصلی آن منتشر کرده بودند: «ارتش سایبری ایران به تمام مزدوران وطن فروش هشدار می دهد که در دامان اربابان خود نیز آنها را راحت نمی گذارد.»

«ارتش سایبری ایران» که گفته می‌شود، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، پیشتر نیز به جستجوگر چینی «بایدو» و سایت اینترنتی «تویتر» حمله کرده بود.

«رادیو زمانه» از جمله رسانه‌های فارسی زبان مستقر در خارج از ایران است که از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی به تلاش برای براندازی نظام متهم شده است.

ایران به ویژه پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری و گسترش اعتراض‌ها به نتایج آن «رسانه‌های بیگانه» را به دامن زدن به اعتراض‌ها متهم کرده‌است.

در حالی که فعالیت رسانه‌های مستقل در ایران به شدت محدود شده است، رسانه‌های فارسی زبان مستقر در خارج از کشور در کنار وبلاگ‌های فارسی زبان نقش مهمی در اطلاع رسانی در باره رویدادهای پس از انتخابات و به ویژه سرکوب خشونت‌آمیز معترضان ایفاء کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG