لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۵

تماس رایگان تلفنی از داخل جی‌میل ممکن شد


گوگل با ارائه سرویس جدید تماس تلفنی از داخل جی‌میل وارد کسب‌وکار جدیدی غیر از جستجوی اینترنتی شده‌است. با این سرویس جدید که روز چهارشنبه رونمایی شد، ‌کاربران در ایالات متحده می‌توانند از طریق اینترنت با تلفن‌های خانگی یا همراه تماس بگیرند.

به نوشته روزنامه آمریکایی هرالد تریبیون، این سرویس باعث می‌شود تا گوگل در جبهه مستقیم رقابت با شرکت تلفن اینترنتی اسکایپ و شرکت‌های مخابرات قرار بگیرد. این اقدام هم‌چنین گوگل را تبدیل به مجرایی فراگیر در تعامل اجتماعی مردم می‌کند زیرا در آن امکان ارسال ایمیل، اس‌ام‌اس، چت ویدئویی و تماس تلفنی یک‌جا موجود خواهد بود.

در حال حاضر بازدیدکنندگان از وب‌سایت «گوگل وویس» (Google Voice)، یا همان سرویس ارجاع‌دهنده تماس که مرتبط کردن آن با جی‌میل باعث ایجاد امکان جدید شده با این پیام روبه‌رو می‌شوند که: «ما هنوز برای کاربران خارج از ایالات متحده در دسترس نیستیم اما قصد داریم خدمات خود را در آینده به کشورهای دیگر گسترش دهیم.»

گوگل از دو سال گذشته امکان گفت‌وگوی صوتی و ویدئویی را فراهم کرده اما هر دو طرف تماس باید پای کامپیوتر خود بنشینند. گوگل می‌گوید که سرویس جدید برای کسانی که با تلفن همراه خود از نقاط دوردست با پوشش ضعیف خطوط، زنگ می‌زنند یا کسانی که از پشت میز خود تلفن می‌کنند هم به‌خوبی جواب می‌دهد.

کاربران جی‌میل برای تماس تلفنی باید یک ابزار کاربردی جدید مربوط به گفت‌وگوی صوتی و تصویری را به مرورگر خود اضافه کرده و از طریق میکروفون، بلندگو یا گوشی کامپیوتر با آن سوی خط صحبت کنند.

تماس تلفنی از این طریق در ایالات متحده و کانادا دست کم تا پایان سال جاری رایگان خواهد شد و هزینه تماس‌های بین‌المللی از ۲ سنت در دقیقه برای بسیاری از کشورها تا ۹۸ سنت در دقیقه برای زنگ زدن به کوبا متغیر خواهد بود.

اسکایپ به طور میانگین، هر ماه ۱۲۴ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که ۸.۱ میلیون از آن‌ها برای تماس‌های تلفنی خود پول می‌پردازند.
گوگل نمی‌گوید که تعداد کاربران جی‌میل چند نفر است اما برآورد تحلیلگران در این مورد ۲۰۰ میلیون نفر است.
XS
SM
MD
LG