لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۰

احضار سعید رضوی فقیه به اوین برای گذراندن چهار سال حبس


سعید رضوی فقیه، روزنامه‌نگار و از اعضای سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت
سعید رضوی فقیه، روزنامه‌نگار و از اعضای سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت
سعید رضوی فقیه، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب و فعال سابق دانشجویی، پس از نوزده ماه ممنوع‌الخروج بودن، روز جمعه برای گذراندن دوره چهارساله حبس خود به زندان اوین فراخوانده شد.

آقای رضوی فقیه در مورد دلایل احتمالی احضار شدن به زندان به رادیوفردا گفت «که این حکم از سال ۸۶ صادر شده و الان در این شرایط برای من ارسال شده و مصاحبه‌ها و نوشته‌هایی که من در هفته‌های اخیر داشتم احیاناً‌ تاثیر داشته که این حکم را با تاخیر نوزده ماهه برای من ارسال کنند».

وی افزود که دادگاه انقلاب اسلامی تهران او را به اتهام تبلیغ علیه نظام، شرکت در تجمعات غیرقانونی و توهین به رهبر جمهوری اسلامی سه سال پیش به صورت غیابی محاکمه و به چهار سال حبس و هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم کرده‌ است.

آقای فقیه گفته بود که اتهام‌های مطرح شده را قبول ندارد و قصد واخواهی از پرونده‌ای را دارد که دادگاهش بدون حضور وی برگزار کرده ‌است. وی ابراز امیدواری کرده ‌بود که در دادگاه بعدی از این اتهام‌ها تبرئه شود.

سعید رضوی فقیه از اعضای سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و از فعالان نزدیک به جبهه مشارکت ایران اسلامی است و پس از اقامت در فرانسه دبیرکلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا را نیز بر عهده گرفت.

وی که در فرانسه به تحصیل اشتغال داشت در هشتم بهمن‌ماه ۱۳۸۷ پس از عزیمت به ایران با جلب گذرنامه در فرودگاه تهران ممنوع‌الخروج، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و پس از ۱۶ روز با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و دریافت حکم ممنوع‌الخروجی آزاد شد.
XS
SM
MD
LG