لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۰

آی‌فون هشت میلیون دلاری، آخرین کار جواهرساز بریتانیایی


تصویری از آی‌فون هشت میلیون دلاری
تصویری از آی‌فون هشت میلیون دلاری
استوارت هیوز، جواهرساز بریتانیایی که به خاطر اقلام تازه و پرطرفداری که از ابزارهای مختلف الکترونیکی ارائه می‌کند معروف است این بار به تلفن‌های همراه آی‌فون ۴ روی آورده و گوشی هوشمندی به بازار آورده که برچسب قیمت هشت میلیون دلار بر روی آن دیده می‌شود.

آقای هیوز تنها دو عدد از این گوشی‌های الماس‌نشان ساخته که به نوشته روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» هر دوی آن‌ها به سفارش یکی از سرمایه‌داران برتر استرالیایی بوده‌است.

این جواهرساز بریتانیایی سراسر لبه‌های این آی‌فون ۴ را با الماس پوشانده و روی دکمه «خانه» حفره‌ای قرار داده که دو الماس مختلف قابل تعویض روی آن سوار می‌شود. یکی الماس صورتی‌رنگ ۷.۴ قیراطی و دیگری یک الماس یک‌پارچه ۸ قیراطی.

در پشت گوشی هم ۵۳ الماس دیگر کار گذاشته شده و لوگوی اپل پشت این دستگاه هم با استفاده از طلای صورتی‌رنگ شکل گرفته‌است. دکمه اصلی گردش در فهرست دستگاه هم از پلاتینوم الماس‌دار ساخته شده‌است.

آن طور که خبرگزاری سی‌ان‌ان نوشته، این گوشی هوشمند چندرسانه‌ای چندکاره جمعاً در حدود ۵۰۰ الماس دارد که مجموع قیراط آن‌ها از ۱۰۰ می‌گذرد. مواد عجیبی مانند سنگ خارا، چرم و دیگر موادی که در بدنه این گوشی استفاده شده وزن آن را به هفت پوند رسانده‌است.

استوارت هیوز که اهل لیورپول است در ماه مه هم با ساخت آی‌پادی طلایی با قیمت ۲۰۸ هزار دلار و پیش از آن با ارائه یک «نینتندو وی» زرنشان چشم ثروتمندان را به سوی خود جلب کرده‌بود.

این‌که تاجر استرالیایی سفارش دهنده به استوارت هیوز به چه علت دو دستگاه دقیقاً هم‌شکل به او سفارش داده مشخص نیست.
XS
SM
MD
LG