لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۴

شکست بسکتبال ايران مقابل ژاپن


تیم ملی بسکتبال ایران
تیم ملی بسکتبال ایران
تيم ملی بسکتبال ايران در دومين ديدار خود در بازی های آسيايی ۲۰۱۰ گوانگجو، به مصاف ژاپن رفت و با نتيجه ۵۷ بر ۵۶ مغلوب شد.

اگرچه مصدوميت صمد نيکخواه بهرامی و غيبت حامد حدادی بر عملکرد تيم ملی ايران تاثير محسوسی گذاشته بود، اما به رغم غيبت اين دو بازيکن نيز کارشناسان بسکتبال، انتظار برتری ژاپنی ها را مقابل ايران قهرمان جام ملت های آسيا و نماينده اين قاره در مسابقات جهانی ۲۰۱۰ را نداشتند.

ايران در گروه دوم بازی های ‌آسيايی با قطر، فيليپين، ژاپن، هندوستان و تايوان هم گروه است.

گفتنی است، از آغاز بازی های آسيايی ۲۰۱۰ تاکنون، ايران در تمام رشته های تيمی اعم از فوتبال، واليبال، بسکتبال، واليبال ساحلی و هندبال مقابل رقبای خود به برتری رسيده بود. اما در رقابت های روز چهارشنبه، هندباليست ها با اختلاف دو گل به کره جنوبی باختند و بسکتبال با اختلاف يک امتياز، مقابل ژاپن تسليم شد.

به رغم اين شکست، بسکتبال ايران همچنان از بخت های اصلی کسب عنوان قهرمانی اين دوره از رقابت ها محسوب می شود.

بسکتباليست‌های ايران کوارترهای اول تا سوم را با نتايج (۱۹-۱۷)، (۱۲-۱۱)، (۱۶-۱۵) به سود خود خاتمه دادند اما در کوارتر چهارم که سرنوشت بازی را تعيين می کرد، با نتيجه (۱۴-۹) تن به شکست دادند.

مهدی کامرانی با ۱۵ امتياز، امتيازآورترين بازيکن ايران بود. گرچه عصبانيت پايان بازی او و پرخاش شديدش به سرداور بازی، می توانست عواقب ناگواری برای او در پی داشته باشد.

اصغر کاردوست و حامد آفاق به ترتيب با ۱۱ و ۷ امتياز از ديگر بازيکنان موفق ايران بودند. اوشين ساهاکيان با ۹ ريباند، بهترين عملکرد را در زير حلقه داشت.

خطاهای فراوان بازيکنان ايران، به حدنصاب رسيدن تعداد خطاهای تيمی و پرتاب های مکرری که در اختيار ژاپنی ها قرار می گرفت، از جمله دلايل ناکامی ايران در کوارتر آخر بود.

در ساير بازی های اين گروه، تايوان ۹۳ بر ۶۶ مقابل هندوستان به پيروزی رسيد. فيليپين هم ۹۰ بر ۶۸ از سد قطر گذشت.

گرچه قطری ها مقابل هندوستان به راحتی به برتری رسيده اند، اما شکست با اختلاف محسوس مقابل فيلیپين نشان می دهد که قطری ها از تيم پر قدرت بازی های آسيايی ۲۰۰۶ دوحه فاصله گرفته اند و نمی توانند مانع سختی در راه صعود ايران باشند.

اما ژاپنی ها در ديدار قبلی، ۶۳ بر ۵۷ مقابل تايوان پيروز شدند و اين نتيجه حاکی از آن است که ملی پوشان ايران به هيچ وجه نبايد تايوانی ها را دست کم بگيرند. ورزشگاه های چين برای ورزشکاران تايوان، حکم بازی های خانگی را دارد.

ايران در ديدار نخست، با نتيجه ۶۵ - ۴۸ مقابل فيليپين به برتری رسيده بود.
در ديدارهای حساس رقابت ها، چين که همراه با ايران از جدی ترين مدعيان کسب عنوان قهرمانی است، ۹۸ بر ۶۲ بر کره شمالی غلبه کرد. آن ها در روز نخست نيز ۹۱ بر ۴۶ مغولستان را در هم شکسته بودند.
XS
SM
MD
LG