لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۵

سوءقصد به جان احمد معتمدی، وزير دولت خاتمی


 احمد معتمدی(چپ)
احمد معتمدی(چپ)
پيش از ظهر روز دوشنبه در دانشگاه اميرکبير، فردی با سلاح سرد، سيد احمد معتمدی، وزیر پست، تلگراف و تلفن محمد خاتمی، را مورد سوءقصد جانی قرار داد.

بر پایه گزارش‌های منتشر شده، این فرد که چاقو در دست داشته، به احمد معتمدی، عضو هيات علمی دانشگاه اميرکبير، در برابر دفتر کارش در دانشگاه، حمله کرده و به پهلوی راستش جراحت وارد کرده است.

فرزند آقای معتمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا گفته است بر اساس گفته‌های حراست دانشگاه، فرد ضارب از روی کينه اين کار را انجام داده است. وی همچنين گفت پدرش از ناحيه روده و معده آسيب ديده است.

دانشگاه صنعتی اميرکبير پس از این رویداد، طی اطلاعيه‌ای اعلام کرد فردی با ارائه کارت شناسايی معتبر، تقاضای ملاقات با احمد معتمدی داشته و پس از ورود به محوطه دانشگاه، به محل اتاق کار وی رفته و در مقابل آن به او حمله کرده است.

اين اطلاعيه می‌گويد وضعيت آقای معتمدی پس از انجام عمل جراحی مطلوب گزارش شده ولی وبسايت جنبش راه سبز، جرس، در گزارشی می گويد وضعيت آقای معتمدی وخيم گزارش شده است. خبرگزاری کار ايران، ايلنا هم در گزارشی می‌گويد عمل آقای معتمدی سه ساعت طول کشيده است.

خبرگزاری فارس در خبری و به نقل از يک مقام آگاه گزارش داده است که ضارب آقای معتمدی حدود شش سال پيش در رشته برق از دانشگاه امير کبير فارغ‌التحصيل شده و با ايجاد شرکتی در شهرستان کرج با مخابرات اين شهر همکاری می‌کرده است. برپایه گزارش این خبرگزاری این فرد پس از مدتی با برخی مسئولان مخابرات کرج درگيری پيدا کرده و به جرم چاقوکشی دستگير و روانه زندان شده بود.

اطلاعيه دانشگاه اميرکبير هم از دستگيری فرد ضارب خبر داده است و می‌افزاید این فرد پنجاه ساله و بازنشسته اداری بوده که مدعی است به دليل ضرر و زيانی که در زمان وزارت دکتر معتمدی به وی وارد شده، شخصا تصميم به جبران ضرر و زيان کرده است.

برپایه گزارش‌ها در واکنش به این رویداد،‌ شماری از دانشجويان دانشگاه امیرکبیر هم بعدازظهر روز دوشنبه در این دانشگاه اجتماع کرده و به نبود اقدامات امنيتی اعتراض کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG