لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۸

حذف اسنوکر ايران با سرمربی تازه مسلمان انگليسی


سرمربی انگلیسی و تازه مسلمان شده تیم ملی اسنوکر ایران
سرمربی انگلیسی و تازه مسلمان شده تیم ملی اسنوکر ایران
تيم ملی اسنوکر ايران از گردونه رقابت های بازی های آسيايی ۲۰۱۰ گوانگ ژو حذف شد. اين تيم که در نخستین گام بر فيليپين غلبه کرده بود، با قبول شکست مقابل تايلند از راهيابی به مرحله نيمه نهايی بازماند.

ملی پوشان اين رشته ورزشی، تمرينات آماده سازی خود را زير نظر «ديويد جان رو» سرمربی خبرساز انگلیسی، برگزار کرده بودند.

اين سرمربی انگليسی، مدتی قبل از اعزام به بازی ها و در تاريخ بيست و ششم مهر در مراسمی که مسئولان ورزش ايران برگزار کردند، با حضور سيدرضا تقوی رييس شورای سياستگذاری ائمه جمعه ايران، به دین اسلام گرایید و نام «داوود» را برای خود برگزيد. در پايان مراسم نيز علی سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدنی جمهوری اسلامی ايران، هزينه نخستین سفر حج او را تقبل کرد.

تاخير سه ساعته در برگزاری مراسم اسلام آوردن ديويد جان رو، تنها نکته حاشيه ای اين ماجرا نبود. ریيس فدراسيون بولينگ و بيليارد نيز در گفت وگويی با سايت آينده نيوز، ديدار اسفنديار رحيم مشايی ریيس دفتر محمود احمدی نژاد از اردوی تيم ملی بيليارد و ملاقات با اين مربی را تکذيب کرد.

همچنين گفته شد که او برای ازدواج با يک دختر ايرانی، به صورت مصلحتی به دين اسلام گرایيده است اما ریيس فدراسيون بولينگ و بيليارد اين خبر را هم تکذيب کرد و گفت: «اين مربی مثل يک زندانی از صبح تا شب در اردوی تيم ملی است و اصلا وقت فکر کردن به چنين مسائلی ندارد و ما هم چند بار بررسی کرديم و ديديم که اين علاقمندی‏اش به اسلام واقعی است.»

هاشم اسکندری در پاسخ پيرامون شايعه ای ديگر گفت: «می گويند چگونه اين مربی پس از ختنه شدن، با کت و شلوار به مراسم آمده و در واقع بی‏ ختنه مسلمان شده که با قوانين شرعی مغايرت دارد. اما زمان برگزاری گفتيم بايد ختنه انجام شود و روش‏های بدون درد نيز وجود دارد و مشکلی پيش نمی آيد. اما «داوود» پاسخ داد در دورانی که مسيحی بوده، ختنه شده و اگر می‏خواهيد می‏توانيد بررسی کنيد که ما به ايشان گفتيم نيازی به بررسی نيست و حرف شما برايمان قابل قبول است.»

نتايج اسنوکر ايران در بازی های آسيايی

تيم ملی اسنوکر ايران، رقابت‌های خود را با پيروزی آغاز کرد. اين تيم با ترکيب سهيل واحدی و احسان حيدری نژاد، در نخستین مسابقه خود برابر فيليپين به پيروزی ۳ بر يک دست يافت تا به جمع هشت تيم پايانی راه يابد.

در مسابقه اول، واحدی موفق شد با نتيجه ۶۰ بر ۳۵ مانالو را شکست دهد. در مسابقه دوم هم حيدری نژاد با برتری کامل ۶۹ بر ۹، باربرو را مغلوب کرد. ديدار سوم هم که به صورت دوبل برگزار شد، شکست ۱۴ بر ۷۵ ايران، کار را به بازی چهارم کشاند. حيدری نژاد در اين ديدار حساس موفق شد ۱۱۷ بر يک مقابل نانالو پيروز شود تا در مجموع، ايران به پيروزی ۳-۱ برسد.

تيم ملی بيليارد ايران با شکست در دومين ديدار خود مقابل تايلند از گردونه‌ رقابت‌ها خارج شد. ملی پوشان ايران در اين مسابقه با نتيجه ۳-۲ مغلوب شدند.
XS
SM
MD
LG