لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۷

قهرمانی اروپا، رويارويی ستارگان ديروز رئال


ژوزه مورينيو، مربی تيم اينتر میلان
ژوزه مورينيو، مربی تيم اينتر میلان
مسابقه پايانی ليگ قهرمانان فوتبال اروپا به عنوان نمايش بزرگ فوتبال جهان پيش از جام جهانی ۲۰۱۰، شنبه شب در ورزشگاه سانتياگو برنابوی رئال مادريد به صحنه می آيد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه نکته جالب در اين رويارويی تکيه هر دو تيم مدعی اينترميلان ايتاليا و بايرن مونيخ آلمان به دو هلندی رانده شده از تيم رئال مادريد اسپانيا است: وسلی اسنايدر در اينتر و آرين روبن در بايرن.

اين دو مهره استثنايی تيم ملی هلند در جام جهانی پيش رو، در تابستان گذشته از برنابو رانده شدند تا رئال مادريد بتواند قراردادهای نجومی با ستارگانی چون کريستيانو رونالدو، کاکا و حتی ژابی آلونسو و کريم بنزما را به انجام برساند و رئال با ستارگانش به هيچ جامی در سال ۲۰۱۰ دست نيافت. اين در شرايطی بود که نه روبن و نه اسنايدر هيچکدام نمی خواستند رئال را ترک کنند. اما زيان تيم رئال به سود تيمهای بايرن و اينتر تمام شد.

در واقع دو مرد هلندی به طور مستدلی بهترين بازيکنان تيمهای خود در فصل تاره به پايان رسيده بوده اند.

روبن هم در برابر فيورنتينا و هم در برابر منچستريونايتد به ثمررساننده آخرين گلهای سرنوشت ساز در شکست سه بر دو در مسابقه هايی بود که ژرمن ها را هر بار در تساوی در مجموع دو مسابقه، به گل صعود کننده در سايه گل زده در خانه حريف رساند.

اسنايدر با ديد وسيع بازی، پاس ها و ضربه های آزاد توقف ناپذيرش، در دوران پس از رفتن زولتان ايبراهيموويچ، بعدی تازه به بازی تهاجمی اينتر داد.

جالب اينجاست که دو رانده شده رئال يک بار ديگر در برنابو خواهند درخشيد در حالی که جانشينان گران قيمت آنان در تعطيلات بسر می برند. روبن از تيم بايرن معتقد است که ضرری برای آنان نبوده است. او در سايت بايرن يادآور می شود:«ما هر دو در شروع اين فصل می خواستيم در رئال بمانيم. اما وضع تغيير کرد و ما هر دو تصميم به رفتن گرفتيم. بازگشت حالای ما به برنابو جالب است. رويای رئال اين بود که پايان قهرمانی در زمين خودشان باشد. اما چنين نشد. ما باشگاههای تازه ای يافتيم و ما هر دو در فينال هستيم.»

روبن، که گزارش های رسيده از ايتاليا مبنی بر اين که اسنايدر به دليل مصدوميت ممکن است فينال را از دست بدهد را بی ارزش خواند، می گويد:«ما هر دو از موقعيت آگاهی هستيم. هر کس می خواهد پيروز شود. ما هر دو می توانيم به فصلی که تا کنون داشته ايم، افتخار کنيم. من صد در صد مطمئنم اسنايدر بازی می کند. او ممکن است به ۱۰۰ آمپول نياز پيدا کند، اما بازی خواهد کرد.»

اهميت سه جام در يک فصل

نکته جالب ديگر اين فينال پيش رو برای هر دو تيم اين است که فصل داخلی را با قهرمانی در دو جام حذفی و دوره ای به پايان رسانده و در جست و جوی جام سوم هستند. آنان می خواهند پس از منچستر يونايتد سال ۱۹۹۹ ( سالی که منچستريها مانع قهرمانی بايرن مونيخ شدند) و بارسلونای سال پيش، سومين تيم سه جامی در يک فصل شوند.

ژوزه مورينيو، مربی تيم اينتر پيش از مسابقه گفت:«در اين ليگ قهرمانان من مسابقه ای مثل بازی اينتر با بارسلونا در ورزشگاه سان سانسيرو را به ياد نمی آورم که تيمی بتواند مثل اينتر فوتبال بازی کند. هيچ تيم ديگری مثل ما، در ليگ قهرمانان اروپا تهاجمی بازی نکرد.»

او افزود:«هيچ تيمی مثل ما در برابر چلسی در استمفوردبريج تهاجمی بازی نکرد. ما دو مسابقه را مثل هم بازی نکرديم. چيزهايی که او (فان خال) در مورد صعود تيم ما گفت، مثل پاشيدن ماسه به صورت ما بود.»

مورينيو اشاره می کند که بايرن هم از تصميم هايی مثل گل ترديدبار ميروسلاو کلوزه در مسابقه رفت با فيورنتينا و اخراج رافائل، مدافع کنار منچستريونايتد، بهره برده است.

او گفت:«ايتاليايی ها مسابقه فيورتينا را فراموش نکرده اند و به همين شکل انگليسی ها کارت قرمز رافائل را فراموش نمی کنند. اما اين مشکل من نيست.»

آريان روبن، مهاجم هلندی که به هنگام حضورش در چلسی، مورينيو مربی او بوده، اظهار کرد که او در انتظار ديدار مربی قديمی اش است که شباهتهايی با مربی امروزش دارد. او گفت:«ما در انگليس به همه افتخارات در فوتبال رسيديم و تاريخ ساز شديم، زيرا چلسی پس از ۵۰ سال به قهرمانی انگليس رسيد. من در کنار او (مورينيو)به تجربه های مثبتی رسيدم و حالا در انتظار ديدن او هستم. فان خال تيمهايش را برای حمله می سازد و ما تفکر تهاجمی داريم.»
XS
SM
MD
LG