لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۷

مهدی سحر خيز: از طريق برخی منابع از حکم پدرم آگاه شده‌ایم


مهدی سحر خيز، فرزند عيسی سحرخيز، روزنامه‌نگار زندانی، می‌گويد از طريق منابعی از حکم پدرش آگاهی يافته و به گفته او، پدرش به ۱۵ماه حبس محکوم شده که ۹ ماه به خاطر اقدام به براندازی نظام جمهوری اسلامی و ۶ ماه به خاطر توهين به رهبری است.

عيسی سحرخيز پس از انتخابات رياست جمهوری سال گذشته توسط ماموران امنيتی بازداشت شد و آنچنان که خود چندی پيش در دفاعيه‌اش نوشته بود، در زمان بازداشت ، آنچنان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود که از جمله منجر به شکستگی دنده وی شده بود.

اتهام های عيسی سحرخيز به هنگام بازداشت «شرکت در اغتشاش» و «تشويق مردم به اغتشاش» عنوان شده بود و سپس در زمان برگزاری دادگاه، به «توهين به مقام رهبری» و «فعاليت و تبليغ عليه نظام» تغيير يافت.

مهدی سحرخيز: پدرم به ۱۵ ماه حبس محکوم شده که ۹ ماه به خاطر براندازی نظام و ۶ ماه به خاطر توهين به رهبری به ايشان حکم داده‌اند. همچنين ۵ سال انفصال از خدمات سياسی، اجتماعی و روزنامه نگاری هم شامل آن می‌شود. اين را هنوز نه به خودشان ابلاغ کرده اند و نه به وکيل ايشان گفته‌اند. برای همين ما نمی‌توانيم تاييد يا تکذيب کنيم و فقط در حد شنيده‌ها است.

ـاين اطلاعات را آقای سحرخيز چگونه به دست آورديد؟

يکی از کسانی که در امور دادگاه‌ها اطلاع دارند و اين را گفته‌اند و می‌شود گفت که از اين راه پخش شده است.

ـتا چه حد فکر می‌کنيد که اين اخبار مربوط به احکام پدرتان موثق باشد؟

الان می شود گفت طی يک سال گذشته تجربه نشان می‌دهد که خيلی وقت‌ها اين حکم‌ها قبل از اينکه ابلاغ شود، بيرون می=‌آيد و خيلی وقتها اين‌ها درست است. حالا ممکن است يکی دو ماه تفاوت کند ولی خيلی وقت‌ها همان حکمی که شنيده شده، بعداً تاييد شده است. برای خيلی از آقايان هم پيش آمده و ما هم اميدواريم که چنين چيزی برای پدرم هم باشد.

آقای سحرخيز، وضعيت پدرتان اکنون در زندان چگونه است؟

ـايشان همانطور خيلی ضعيف هستند ولی از نظر روحی خيلی خيلی استوارند. البته ايشان به کاری که می کنند اعتقاد دارند و اين توانسته ايشان را خيلی استوار نگاه دارد در باعث شده بتواند در يک سال گذشته محکم بايستد و همانطور که ديديم حرف‌هايش را بزند و هيچ گونه عقب‌نشينی از حرف هايی که از اول زده، نداشته باشد.
XS
SM
MD
LG