لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۰

مصاحبه علی کريمی پخش نشد، برنامه «۹۰» هفت دقيقه زودتر تمام شد


علی کریمی
علی کریمی
دوشنبه شب در برنامه زنده تلويزيونی ۹۰، ويژه فوتبال ايران، گفت و گو با علی کريمی اجازه پخش نيافت و عادل فردوسی پور مجری و تهيه کننده برنامه با شکايت از اين حرکت مسوولان سيمای جمهوری اسلامی، برنامه را هفت دقیقه زودتر از موعد مقرر به پایان رسید.

فردوسی پور با گلايه اين که گفته های علی کريمی در همه رسانه ها و همچنين بخش های مختلف سيما پخش شده اما اين گفت و گو در برنامه او اجازه پخش نيافته است به اين اشاره کرد که حتی به جای وقت اضافه، هفت دقيقه زودتر مجبور به قطع برنامه شده است. به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، عادل فردوسی پور گفت:«اين اتفاق هم خيلی دور از انتظار نيست. اميدوارم بتوانيم با برنامه ای کامل و صريح در خدمت شما باشيم.»

مجری برنامه «۹۰» در طول برنامه‌ اعلام کرد که گفت و گو با علی کريمی – کاپيتان پرهوادار و برکنار شده تيم ملی فوتبال ايران و بازيکن پرماجرای هفته های اخير تيم استيل آذين – از برنامه زنده او پخش خواهد شد. ايسنا می نويسد:«اما به طرز عجيبی اين گفت‌وگو پخش نشد.»

در پايان فردوسی پور اظهار اميدواری کرد که برنامه «۹۰» بتواند برنامه های بعدی را صريح و کامل پخش کند.


برنامه نود، به حاشيه ديدار سپاهان و استقلال، بررسی پرونده علی دايی در گفت‌ وگو با احمد ابراهيمی (سرپرست تيم ملی در زمان سرمربيگری دايی) و گفت ‌وگو با ميلاد ميداودی (مهاجم گلزن و انتخاب نشده برای تيم ملی از تيم استقلال) و علی فتح‌الله زاده (سرپرست باشگاه استقلال) پرداخت و در پايان بخش «دوربين نود» فردوسی پور اعلام کرد که گفت و گو با علی کريمی پس از بازی استيل آذين و تراکتورسازی را پخش می کند. فردوسی پور اعلام کرد که اين گفت و گو حتی در برنامه خبر ۲۰:۳۰ پخش شده است.

علی کريمی در اين گفت و گو هرگونه عذرخواهی از سردار مصطفی آجورلو، مديرعامل باشگاه استيل آذين را رد کرده و تنها پس از صحبت با حسين هدايتی مالک باشگاه به تيم بازگشته است.

آجورلو به دليل آشاميدن آب در جريان تمرين باشگاهی در ماه رمضان حکم به اخراج کريمی داد که با اعتراض گسترده ای رو به رو شد و هدايتی از اين تصميم حمايت نکرد تا کريمی به تيم بازگردد.

يکی ازحاميان محکم کريمی، علی دايی بود که مساله اختلاف بين اين دو به خروج علی کريمی از تيم ملی در زمان سرمربيگری دايی انجاميد. کريمی با انتخاب افشين قطبی برای جانشينی دايی به تيم ملی بازگشت اما کش و قوس های اخير در تيم ملی بارديگر به اخراج کاپيتان تيم ملی و بی ميلی کريمی به بازی ملی منجر شد.

برنامه در حالی قطع شد که قرار بود فردوسی پور با مهدی تاج، نايب رييس فدراسيون فوتبال بر سرقرارداد مورد بحث با دايی صحبت کند. انجام نگرفتن اين گفت و گوی تلفنی باعث شد تا مهدی تاج در سايت خبری فدراسيون فوتبال توضيحات خود را بدون پرسش از سوی کسی پاسخ دهد.
برنامه «۹۰» در حالی نيمه کاره ماند که تاکنون در بحث های داغ، وقت اضافی نيز شامل اين برنامه پربيننده ويژه فوتبال ايران شده بود.
XS
SM
MD
LG