لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۷

باخت ایران در رقابت های تنیس دیویس کاپ


در اين رقابت ها که از ۲۰ تا ۲۲ بهمن در کويت برگزار می شود، تيم ايران هردو ديدار خود را به کويت باخت تا ديدارهای سوم دو تيم جنبه تشريفاتی برای اين تيم داشته باشد.
در اين رقابت ها که از ۲۰ تا ۲۲ بهمن در کويت برگزار می شود، تيم ايران هردو ديدار خود را به کويت باخت تا ديدارهای سوم دو تيم جنبه تشريفاتی برای اين تيم داشته باشد.

باخت تيم دونفره تنيس ايران در برابر کویت در رقابت های تنيس دسته دو ديويس کاپ، بهترين فرصت را برای صعود ايران به مسابقه های دسته يک آسيا از ايران گرفت.


در اين رقابت ها که از ۲۰ تا ۲۲ بهمن در کويت برگزار می شود، تيم ايران هردو ديدار خود را به کويت باخت تا ديدارهای سوم دو تيم جنبه تشريفاتی برای اين تيم داشته باشد.


در مسابقه های دسته دوم ديويس کاپ که هشت تيم حضور دارند؛ پاکستان، ايران، کويت، اندونزی، فيليپين، هنگ کنگ، نيوزيلند و اقيانوسيه.


براساس برنامه، در اين مرحله، پاکستان ۲ بر يک به فيليپين باخت تا فيليپين به احتمال زياد به دور دوم اين مسابقه ها برسد.


در مسابقه های دسته دوم ديويس کاپ که هشت تيم ؛ پاکستان، ايران، کويت، اندونزی، فيليپين، هنگ کنگ، نيوزيلند و اقيانوسيه حضور دارند

نيوزيلند هم در روز دوم سه بر صفر از اقيانوسيه پيش است تا اين تيم هم به فکر ديدارهای دور دوم باشد.


با پيروزی تيم دونفره اندونزی در برابر هنگ کنگ، اين تيم از حالا خود را برای بازی با کويت در دور دوم آماده می کند.


اما ايران که به گفته شاهرخ کشاورز، دبير فدراسيون تنيس از نظر فنی چيزی از کويتی ها کم نداشت هر سه بازی خود را به اين تيم واگذار کرد.


در روز اول اين رقابت ها، اشکان شکوفی، يکی از باتجربه ترين اعضای تيم در مقابل احمد رابعی، بازيکن جوان کويت که ۷ بر ۵، ۷ بر ۶ و ۶ بر يک شکست خورد.


در دومين بازی انفرادی، شهاب حسنی، ۶ بر صفر، ۶ بر۲ و ۶ بر ۲ تسليم محمد الغريب، سرشناس ترين بازيکن کويت شد. الغريب در رده بندی جهانی آماتورهای تنيس رنکينک ۳۷۱ را دارد.


همه اميد تيم ايران به بازی دونفره بود. اگر چه عيسی خدايی سرمربی تيم ملی ايران پيشتر به ايسنا گفته بود که به احتمال زياد از ترکيب احمدوند- شکوفی استفاده می کند، اما در حساس ترين بازی اين رقابتها، زوج شکوفی – احمدوند در برابر محمد الغريب – محمد خليق صديق قرار گرفت. آنها اين بازی را ۶ بر ۲، ۷ بر ۶ و ۶ بر ۴ واگذار کردند تا کار ايران برای ماندن در رقابت های دسته دوم تنيس ديويس کاپ سخت شود.
حالا ديدارهای سوم و چهارم ايران در رده انفرادی که قرار است روز يکشنبه ۲۲ بهمن ماه برگزار شود هيچ تاثيری در جدول بازي ها ندارد.


در ارنج امروز، اشکان شکوفی در اولين بازی با علی اسماعيل بازی دارد و د ر بازی دوم شهاب حسنی با احمد ربيع محمد روبرو می شود.


در حسرت فرصت های سوخته


شاهرخ کشاورز دبير فدراسيون تنيس کار ايران برای بقا در دسته دوم ديويس کاپ کار سختی می خواند. کشاورز به راديوفردا گفت:« قطعا اين طور کار ما خيلی سخت است اما حريف بعدی مان هنوز مشخص نشده است.»


اين در حالی است که سعيد احمدوند، نفر اول رقابته ای انتخابی تيم ملی به راديو فردا گفت که صعود تيم ايران اصلا کار سختی نبود اگر مربيان تيم ملی، ارنج درستی را به بازی می گرفتند:« ما اصلا مشکل فنی نداريم، بلکه همه مشکلات ما شخصی است. به نظر من عامل اصلی اين باخت هم مربی تيم ملی است. در واقع مشکل بزرگ ورزش ايران اين است که همه دنبال باند بازی هستند.»


احمدوند با اشاره به ضعيف بودن تيم کويت در اين بازي ها گفت:« امسال کويت تيم خيلی ضعيفی داشت. ما خيلی راحت می توانستيم آنها را می برديم. آنها خيلی ساده بازی می کردند اما برنامه داشتند در حاليکه مربی تيم ما هيج چيزی نداشت که به بچه ها در طول بازی بگويد، مثلا در بازی اشکان در مرحله انفرادی فقط به او می گفت تهاجمی بازی کن اما ما نفهميديم تهاجمی يعنی چه»


اين بازيکن که در اين مرحله فرصت بازی پيدا نکرد در باره ضعف تيم دونفره ايران گفت:« حتی در تمرينات هم شهاب حسنی با اشکان دوبل کار نکرده بود اما در نهايت او را در ارنج اصلی قرار دادند.»


او در پايان گفت:« به هر حال بازی های بعدی ايران تشريفاتی است اما فدراسيون تنيس برای اينکه موقع برگشتن بگويد که ما با اختلاف نزديکی به کويت باختيم با نفرات اصلی اش بازی می کند در حاليکه کويتی ها از ذخيره هايشان استفاده می کنند.»


طبق برنامه، ايران برای فرار از سقوط روزهای ۶ تا ۸ آوريل مقابل تيم هنگ کنگ قرار بگيرد.
اين مسابقه ها در ورزشگاه انقلاب برگزار می شود


XS
SM
MD
LG