لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۵

درخواست عبادی برای آزادی بی‌قید و شرط زندانیان سیاسی ارمنستان


شيرين عبادی در جمهوری ارمنستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:16 0:00


شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل، که در ارمنستان به سر می‌برد، روز سه‌شنبه در تجمع اعتراضی مخالفان دولت در ایروان، در سخنانی خواستار آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی در ارمنستان شد.

خانم عبادی در این سخنرانی کوتاه تأکید کرد که این خواسته را به نمایندگی از ده‌ها نهاد حقوق بشری مطرح می‌کند.

این فعال حقوق بشر همچنین خطاب به تجمع‌کنندگان گفت که ما همگی از کشورهای مختلف آمده‌ایم و صدای اعتراض شما را به گوش مردم دنیا خواهیم رساند.

خانم عبادی تأکید کرد که مردم آزاده ارمنستان تنها نیستند و ۱۵۱ کشوری که نمایندگان حقوق بشری آنها در ارمنستان هستند همراه شما درخواست آزادی زندانیان سیاسی را دارند.

خانم عبادی تأکید کرد که درد زندانیان سیاسی را می‌شناسد چرا که خود وی نیز پیشتر زندانی سیاسی بوده است.

شیرین عبادی در شمار نزدیک به ۳۰۰ فعال حقوق بشر است که در قالب کنفرانس سالانه فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر، به ارمنستان سفر کرده است.

در مورد برگزاری این کنفرانس، خانم عبادی به بخش ارمنی رادیو اروپای آزاد گفت: زمانی که تصمیم گرفتیم نشست خود را در ارمنستان برگزار کنیم، معتقد نبودیم در ارمنستان نقض حقوق بشر صورت نمی‌گیرد.

وی در عین حال تصریح کرد که ارمنستان در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه، جایگاه بدتری از لحاظ نقض حقوق بشر ندارد، و ما با یکدیگر همکاری می‌کنیم که وضعیت را به سمت بهتر شدن پیش ببریم.

خانم عبادی در این گفت‌وگو همچنین تأکید کرد که هم اکنون شماری زیادی از روزنامه‌نگاران ایرانی در زندان هستند اما این امکان نیست که چنین کنفرانسی در تهران برگزار شود چرا که وی امکان فعالیت در ایران را ندارد.

فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر، سازمان غیر دولتی به مرکزیت پاریس پایتخت فرانسه است و بر پایه اعلامیه جهانی حقوق بشر، پیمان جهانی حقوق شهروندی و سیاسی، و نیز میثاق جهانی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کند.
XS
SM
MD
LG