لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۰

انفجار بمب مقابل زندان مرکزی ایلام؛ فرار «یک محکوم به اعدام»


گزارش‌های از ایران حاکی است که انفجار بمب جنب زندان مرکزی ایلام، چندین زخمی بر جای گذاشته است و در پی این انفجار دو زندانی از جمله «یک متهم محکوم به اعدام»، موفق به فرار شده‌اند.

خبرگزاری‌های ایران به نقل از منابع رسمی در استان مرزی ایلام گزارش کرده‌اند که انفجار روز شنبه جنب زندان ایلام، در ساعتی روی داده است که زندانیان مشغول هواخوری و ملاقات بوده‌اند.

آن طور که خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس گزارش کرده است در انفجار این بمب ۱۴ نفر زخمی شدند، گرچه اندکی بدتر خبرگزاری مهر شما زخمی‌شدگان را ۱۹ نفر شامل ۱۶ شهروند عادی و سه سرباز وظیفه اعلام کرده است.

این خبرگزاری همچنین کسب اطلاع کرده است که بمب انفجار یافته در برابر دیوار زندان مرکزی ایلام از نوع تی ان تی بوده است.

با این حال خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، به نقل از فرماندار ایلام نوشته است که «فرد یا افرادی با استفاده از دو خودرو به دیوار زندان آر پی چی پرتاب کردند که بخشی از دیوار خراب شد و شیشه‌های واحدهای مسکونی اطراف شکست».

خبرگزاری فارس به نقل از یکی از مسئولان بهداشتی ایلام نوشت که در اثر این انفجار هیچکس جان خود را از دست نداده است و جراحات وارده به مصدومان انفجار سطحی بوده و مجروحان مرخص شدند.

فرار یک زندانی محکوم به اعدام

خبرگزاری ایران همچنین گزارش داده‌اند که در جریان این انفجار بخش از دیوار زندان مرکزی ایلام تخریب شده و سه زندانی با استفاده از فرصت از زندان فرار کرده‌اند.

هویت این زندانیان در هیچیک از گزارش‌ها مورد اشاره قرار نگرفته است اما خبرگزاری مهر به نقل از علیرضا بابایی، مدیرکل زندان‌های استان ایلام، دو تن از افرادی که اقدام به قرار کرده‌اند متهم به قتل هستند که یکی از این افراد محکوم به اعدام است که قرار بوده حکم وی اجرایی شود.

این مقام قضایی استان ایلام همچنین اعلام کرده است که فرد سوم یک متهم محکوم به پرداخت نفقه بوده است که چند ساعت پس از فرار دستگیر شده است.

آقای بابایی افزوده است که تلاش برای دستگیری دو متهم فراری ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی در این خصوص به اطلاع عموم خواهد رسید.
XS
SM
MD
LG