لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۰۰

روزنامه‌های صبح شنبه ۱۸ مهرماه ایران


روزنامه سرمایه روز شنبه ۱۸ مهرماه از بازداشت برادرزاده زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی کاندیدای معترض به نتایج اعلام شده انتخابات، خبر داده است.

به نوشته این روزنامه پس از گذشت ۱۰۲ روز از بازداشت مهندس شاپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد، پسر ارشد آقای کاظمی نیز بازداشت شده است.

روزنامه سرمایه همچنین گزارش داده که سعید لیلاز روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی و اقتصادی در حالی که قاضی پرونده دستور انتقال او به بند عمومی را صادر کرده، همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

سپهرناز پناهی همسر سعید لیلاز در گفت‌وگو با این روزنامه با اشاره به ملاقات کابینی با همسرش در هفته گذشته گفته که آقای لیلاز درباره بازجویی‌های خود حرفی نزده اما فردی در زندان که ظاهراً بازجو یا کمک بازجوی سعید لیلاز بوده خبر از ادامه بازجویی‌های او داده است.

همسر این روزنامه‌نگار تأکید کرده که «آقای لیلاز و بقیه زندانیان سیاسی و مطبوعاتی را به شدت از آزادی ناامید کرده‌اند.»

تأیید حکم اعدام محمدعلی زمانی در کیهان

روزنامه کیهان صدور حکم اعدام برای یکی از بازداشت‌شدگانی که در دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات محاکمه شده را تأیید کرده و با «تروریست» خواندن وی، مدعی شده که وی از عوامل بمبگذاری سال گذشته در حسینه‌ای در شیراز است.

در حالی که محمدرضا علی زمانی در جلسات دادگاه مربوط به بازداشت‌شدگان پس از انتخابات محاکمه و اکنون به اعدام محکوم شده، روزنامه کیهان نوشته که پس از انتشار خبر صدور حکم اعدام برای وی «رسانه‌های غربی تلاش کردند محمدرضا علی زمانی را به عنوان یک معترض انتخاباتی معرفی و اتهامات وی را کتمان کنند.»

این روزنامه همچنین یکی دیگر از اتهامات محمدرضا علی زمانی را که منجر به صدور حکم اعدام او شده را داشتن «سی دی حاوی مسایل ضددینی نظیر کتاب آیات شیطانی» عنوان کرده و وی را متهم کرده که این سی دی را در تهران توزیع کرده است.

هشدار مکارم شیرازی در مورد بی‌اعتمادی به حاکمیت

روزنامه آفتاب یزد اظهارات آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد بی‌اعتمادی مردم به حاکمیت را مورد توجه قرار داده و به نقل از این مرجع تقلید نوشته «آنچه رژیم شاه را ساقط کرد بی‌اعتمادی مردم بود».

این مرجع تقلید در دیدار با رئیس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به مصطفی پورمحمدی گفته است «اگر این اعتماد متزلزل شود چیزی نمی‌تواند جای آن را بگیرد».

به نوشته آفتاب یزد آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت پایبندی مسئولان به قانون گفته که مردم ‌قانون‌گریزی هیچ مقامی حتی رئیس جمهور را نمی‌پذیرند و تأکید کرده که «اگر رئیس جمهوری قانون‌گریز باشد مردم نمی‌پذیرنـد و تبعیت از قانون بایـد به یک ‌فرهنگ تبدیل شود».

توقیف ۴۳۲ هزار خودرو در شش ماه

روزنامه جام جم از توقیف ۴۳۲ هزار خودرو در شش ماه اخیر از سوی نیروی انتظامی خبر داده است.

به نوشته این روزنامه فرمانده پلیس ‌راه نیروی انتظامی با اشاره به برخورد بدون اغماض مأموران پلیس ‌راه با آنچه وی «رانندگان پرخطر» نامیده گفته است در شش ماهه نخست سال جاری ۴۳۲ هزار و ۲۱ دستگاه خودرو متخلف در جاده‌های کشور توقیف شدند.

وی همچنین با اشاره به دستور اکید به مأموران نیروی انتظامی برای برخورد و توقیف خودروهایی که وی سرنشینان آن را «رانندگان پرخطر» خواند گفت که توقیف این خودروها بنابر مصوبه هیئت دولت انجام شده که در آن خودرو رانندگان پرخطر علاوه بر اعمال قانون یعنی جریمه ۳۵ هزار تومانی به مدت یک هفته توقیف می‌شود.

تشکیل ستاد بررسی ابعاد جنگ نرم

روزنامه همشهری از «تشکیل ستاد بررسی ابعاد جنگ نرم» خبر داده و به نقل از یک مقام در ستاد کل نیروهای مسلح نوشته که این ستاد توسط معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده است.

به نوشته این روزنامه مسعود جزایری با اشاره به اینکه پیروزی در جنگ نرم نیازمند همکاری و همفکری اندیشمندان است از برگزاری سلسله هم‌اندیشی‌های جنگ نرم خبر داده و گفته دشمنان پس از سال‌ها ناتوانی در عرصه جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده‌اند.
XS
SM
MD
LG