لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۵

استیل آذین روی لبه خاموشی


خبر انحلال و یا واگذاری تیم فوتبال استیل آذین تهران از سوی مدیرعامل شرکت سرمایه گزاری این باشگاه و تکذیب آن از سوی مالک استیل آذین خبری بود که با اعلام تأیید نشده انتقال آن به شیراز از جریان‌های فرافوتبالی حکایت داشت.

استیل آذین تهران با سرمایه‌ای هنگفت و با رویای جانشینی پرسپولیس، در حالی شکل گرفت که علی پروین از ابتدای پیدایش آن از مهره‌های سرشناس حامی آن بود و با مدیریت بهرام افشارزاده، دبیرکل فعلی کمیته ملی المپیک، رنگ و بوی دولتی به خود گرفت.

جذب حشمت مهاجرانی، پرافتخارترین مربی تاریخ تیم ملی فوتبال ایران از امارات به عنوان مشاور و اعلام تأسیس شعبه‌های این باشگاه در اتریش و چند کشور دیگر اروپایی، نشان از سودایی بلند در برنامه‌های فرامرزی داشت.

گرچه پیش از راهیابی استیل آذین به لیگ برتر، سرمربی‌گری علی پروین در این تیم دوام چندانی نداشت و حشمت مهاجرانی نیز پس از حضوری کوتاه به عنوان مشاور، بعدها به عنوان مدیر فنی تیم ملی و سپس به عنوان مشاور فنی باشگاه پیام مشهد معرفی شد تا سرانجام به عنوان مدیر فنی تیم استیل آذین به این باشگاه بازگردد و سپس به همراه حمید استیلی از استیل آذین به شاهین بوشهر کوچ کند.

حضور حسین هدایتی به عنوان سرمایه‌دار میلیاردی و دست و دل باز استیل آذین بیش از هر چیز نام او را در فوتبال و در خبرهای پیرامون این تیم مطرح کرد.

استیل آذین فصل پیش سرانجام به لیگ برتر فوتبال ایران راه یافت و یارگیری گران بازیکنان نامی، به ویژه نامداران «سبز» رانده شده از تیم ملی چون علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و حسین کعبی یک فصل موفقیت بار را برای این تیم نوپا به همراه داشت.

اما این موفقیت تداوم و دوام نداشت. در فصل جاری با فراز و سپس نشیبی چون سقوط آزاد این تیم همراه بود. در آغاز فصل تازه فوتبال لیگ برتر، تعویض امیر مهریزی با سردار مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل باشگاه، پس از یک موفقیت کم دوام آغازین با جنجالی همراه شد که بعد از آن ناکامی‌های سنگین استیل آذین را تا لبه نابودی پیش برد.

در رأس این باشگاه خصوصی حضور یک سردار از حضور هر چه بیشتر فرماندهان پیشین سپاه پاسداران در باشگاه‌های فوتبال نشان داشت. در ماه رمضان خبر اخراج علی کریمی به جرم روزه‌خواری و توهین به سردار عزیز محمدی، رئیس سازمان لیگ و بانی منشور اخلاقی فوتبال، شکست‌های پیاپی و موج مخالفت‌هایی را به همراه داشت که به اخراج اجباری آجورلو از مدیرعاملی و بازگرداندن علی کریمی... و امیر مهریزی به مقام گذشته‌اش انجامید.

اما سقوط سریع استیل آذین و شکست‌های سنگین دیگر همچنان ادامه یافت. استیل آذین از رقابت در صدر تا رده شانزدهم (پیش از مسابقه با شاهین بوشهر) سقوط کرد. استیل آذین در هفته دوازدهم در خانه شاهین بوشهر به دیدار تیم حشمت مهاجرانی و حمید استیلی رفت.

اما پیش از این مسابقه خبر دیگری استیل آذین را تکان داد. عیسی رضایی، مدیرعامل سرمایه‌گذاری استیل آذین به خبرگزاری فارس اعلام کرد که به دنبال نتایج ضعیف و صرف هزینه‌های کلان، استیل آذین واگذار به شهرستان‌ها و یا منحل می‌‌شود.

در حالی که رضایی این خبر را تصمیم‌گیری از سوی مالک باشگاه اعلام کرد، حسین هدایتی آن را شایعه و حاشیه سازی برای استیل آذین عنوان و خبر را تکذیت کرد.

از سوی دیگر سایت گل در گزارشی اعلام کرد که مدیران یک شرکت مطرح مواد غذایی در شیراز درصدد خرید امتیاز استیل آذین برای استان فارس هستند.

برپایه این گزارش استاندار فارس هم از این جریان حمایت کرده وشرکت مذکور هم که حتی در صف خریداران استقلال تهران هم قرار داشته است به زودی مذاکرات نهایی را با مسئولان استیل آذین آغاز خواهند کرد.

فوتبال شیراز در پی سقوط برق ومقاومت سپاسی در حال حاضر هیچ نماینده‌ای در لیگ برتر ندارد.

به ادعای این سایت استیل آذین این فصل را در تهران ادامه خواهد داد و از فصل آینده به شیراز منتقل خواهد شد. در این خبر به صورت تلویحی ادعا شده است که پس از اخراج تومباکوویچ صرب از رهبری تیم و جایگزینی افشین پیروانی، سرمربی شیرازی کار نقل و انتقال به شیراز آسانتر شده است.

اظهار بی‌خبری از انحلال و یا واگذاری استیل آذین از سوی امیر مهریزی در مقام مدیر عامل باشگاه این تردید را هم دارد که تکذیب‌ها به رسم معمول در ایران می‌تواند جنبه تشریفاتی داشته باشد و استیل آذین پس از هزینه‌ای سنگین به سرنوشت تیم‌هایی چون کشاورز، بانک تجارت، بهمن، پورا و .... گرفتارشود.
XS
SM
MD
LG