لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۳

پیکان برای پنجمین بار پیاپی قهرمان والیبال باشگاه‌های آسیا شد


تیم پیکان ایران با پیروزی سه بر یک بر تیم العربی قطر، در مسابقه پایانی بیست و یکمین دوره قهرمانی والیبال مردان باشگاه‌های آسیا، جام قهرمانی را برای پنجمین سال پیاپی حفظ کرد.

پیکان پیش از این نیز تیم قطری را در سومین مسابقه مرحله گروهی سه بر یک شکست داده بود.

در مسابقه پایانی پیکانی‌ها به ترتیب ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۲۲، در دوست اول و دوم از العربی پیش افتادند و گرچه ست سوم را با نتیجه ۲۲ بر ۲۵ به تیم قطری واگذار کردند اما در ست چهارم با کسب ۲۵ بر ۱۹ پیروز شدند.

پیکان در مرحله نیمه پایانی سه بر صفر بر تیم پاناسونیک ژاپن پیروز شده بودند و العربی قطر نیز با پیروزی بر شانگهای چین فینال مسابقه‌ها را بین تیم‌های غرب آسیا ساخت.

پنجمین قهرمانی پیاپی پیکان در قهرمانی آسیا در شهر ژن ژیانگ چین به دست آمد. در رقابت‌های چین با غیبت تیم نماینده بحرین، ۹ تیم حضور داشتند که پیکان هفت بار در برابر حریفان پیروز شد که نتیجه پنج بازی سه بر صفر بود و در دو بازی در برابر العربی قطر نیز پیروزی سه بر یک کسب کرده بود.

تیم قهرمان باشگاه‌های لیگ برتر والیبال ایران در رقابت‌های آسیایی در سال‌های ۲۰۰۲ در ایران، ۲۰۰۶ در ویتنام، ۲۰۰۷ در بحرین، ۲۰۰۸ در قزاقستان و ۲۰۰۹ در امارات جام قهرمانی را از آن خود کرده بود.

پیکان در سال‌های ۱۹۹۶ در تهران، ۱۹۹۸ در عمان، ۲۰۰۰ در تایلند و ۲۰۰۴ در ایران، نایب قهرمان رقابت‌ها شد و در سال‌های ۱۹۹۷ در عمان و ۱۹۹۹ در چین سوم شده بود.

با کسب این مقام قهرمانی پیکان به عنوان تنها نماینده آسیا در پیکارهای والیبال قهرمانی ۲۰۱۰ مردان باشگاه‌های جهان شرکت می‌کند؛ مسابقاتی که در سال ۲۰۰۹ در آن حائز رتبه چهارم شده بود.

رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان آذرماه آینده انجام خواهد شد و در حالی که پیش از این گفته شده بود به دلیل پرداخت سنگین حق میزبانی هنوز محل برگزاری این رقابت‌های جهانی مشخص نیست، اما خبرگزاری مهر میزبان این رقابت‌ها را دوحه قطر اعلام کرده است که در این صورت تیم العربی نیز به عنوان تیم کشور میزبان نماینده دیگری از آسیا خواهد بود.
XS
SM
MD
LG