لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۰

دادسرای ویژه ایرانیان خارج از کشور؛ ابعاد حقوقی و وجوه قانونی


خبرگزاری‌ها در ایران به نقل از وزیر دادگستری جمهوری اسلامی خبر داده‌اند که دادسرایی ویژه ایرانیان خارج از کشور تشکیل خواهد شد.

مرتضی بختیاری که از زمان آغاز به کار دولت دهم تصدی وزارت دادگستری را برعهده گرفت، همچنین افزوده است که برای تشکیل دادسرای ویژه ایرانیان خارج از کشور هماهنگی‌های لازم به عمل آمده و مشکل خاصی وجود ندارد.

آقای بختیاری بدون ارائه توضیحی در مورد وظایف و دلایل تاسیس این دادسرا افزوده است که در این زمینه رئیس دادگستری استان تهران و رئیس دادگاه انقلاب در این زمینه آمادگی خود را اعلام کردند.

وزیر دادگستری ایران، علاوه بر این موضوع، در مورد امکان بازگشت پناهندگان سياسی به ايران نیز افزوده است که «با توجه به حضور دستگاه‌های امنيتی در شورای عالی امور ايرانيان خارج از کشور، اين دستگاه‌ها در اين زمينه تصميم‌گيری می‌کنند».

در گزارشی در همین زمینه به بررسی ابعاد حقوقی تشکیل چنین دادسرایی پرداخته‌ایم و از جمله از محمد سیف‌زاده، وکیل دادگستری و حقوقدان در تهران، خواسته‌ایم تا وجوه قانونی چنین اقدامی را برای مخاطبان رادیو فردا تشریح کند.

گزارش رادیو فردا در این زمینه را به طور کامل بشنوید:
  • 16x9 Image

    رویا کریمی مجد

    رویا کریمی مجد روزنامه‌نگاری را در سال ۱۳۷۱ در ایران آغاز کرد و اردیبهشت ۱۳۸۷ به رادیو فردا پبوست. او تهیه‌کنندگی برنامه هفتگی صدایی دیگر را که به بررسی مسایل زنان اختصاص دارد، برعهده دارد.  در سال ۲۰۱۵ میکروفن طلایی جشنواره رادیویی نیویورک به  برنامه رادیویی «سنت تیغ» که رویا کریمی مجد آن را تهیه کرده بود تعلق یافت. 

XS
SM
MD
LG