لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۵۴

«سه خبرنگار خارجی در تهران بازداشت شدند»


ضرب و شتم مردم در روز ۱۳ آبان توسط پلیس ضد شورش در تهران.
ضرب و شتم مردم در روز ۱۳ آبان توسط پلیس ضد شورش در تهران.
خبرگزاری فارس اعلام کرد که سه خبرنگار خارجی در روز ۱۳ آبان دستگیر شده‌اند؛ این خبرگزاری، بدون ذکر نام خبرنگاران بازداشت شده، گزارش داده است که دو نفر از این افراد کانادایی و نفر سوم ژاپنی است.

این خبرگزاری دلیل بازداشت این سه روزنامه‌نگار را نداشتن مجوز برای «تهیه فیلم و گزارش تصویری از مراسم ۱۳ آبان و حاشیه‌های آن» ‌عنوان کرده است.

به نوشته این خبرگزاری این سه خبرنگار خارجی به وسیله نیروی انتظامی بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری فارس همچنین اعلام کرده است که در روز ۱۳ آبان یک گزارشگر ایرانی نیز دستگیر شده است که به گفته این خبرگزاری بدون داشتن مجوزهای لازم برای یک شبکه ماهواره‌ای فعالیت می‌کرده است. خبرگزاری فارس نامی از این گزارشگر نبرده است.

از سوی دیگر روز پنجشنبه، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که فرهاد پولادی، گزارشگر این خبرگزاری در تهران به وسیله سه نیروی امنیتی بازداشت شده است.

پس از انتخابات ۲۲ خردادماه امسال، بسیاری از روزنامه‌نگاران و از جمله چند گزارشگر که برای رسانه‌های خارجی فعالیت می‌کردند به دست نیروهای امنیتی دستگیر شده و شماری از آنها نیز در دادگاه موسوم به «کودتای مخملی» به پای میز محاکمه کشیده شدند.

جمهوری اسلامی پس از آن که رسانه‌های خارجی به طور گسترده اعتراض‌های میلیونی مردم را پوشش دادند، فعالیت آنها را به شدت محدود کرد و برخی از گزارشگران این رسانه‌‌ها تنها اجازه داشتند از داخل دفتر خود گزارش تهیه کنند.

روز چهارشنبه ۱۳ آبان، ده‌ها هزار نفر از هواداران جنبش سبز ایران، جدا از مراسم حکومتی روز دانش‌آموز، در تظاهرات مسالمت‌آمیزی شرکت کردند که به‌شدت از سوی نیروی‌های حکومتی سرکوب شد؛ نیروهای امنیتی در برخورد با مردم از باتوم و گاز اشک‌آور استفاده کردند.
XS
SM
MD
LG