لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۸

بهزادیان‌نژاد، ‌رئیس ستاد میر حسین موسوی بازداشت شد


‌قربان بهزادیان‌نژاد، رئیس ستاد میرحسین موسوی
‌قربان بهزادیان‌نژاد، رئیس ستاد میرحسین موسوی
برپایه گزارش‌های رسیده از تهران، ‌قربان بهزادیان‌نژاد، رئیس ستاد میرحسین موسوی روز چهارشنبه به دست نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

منابع مطلع در گفت‌وگو با رادیو فردا ضمن اعلام این خبرگفته‌اند که قربان‌بهزادیان‌نژاد روز چهارشنبه به همراه گروهی از استادان دانشگاه‌های تهران که با میرحسن موسوی دیدار داشته‌اند بازداشت شده است.

همین منابع می‌افزایند که آقای بهزادیان‌نژاد و دکتر ظرفیان همچنان در بازداشت به سر می‌برند و بیشتر استادهای بازداشتی که سایت کلمه شمار آنها را ۷۰ نفر اعلام کرده بود، آزاد شده‌اند.

همچنین به گفته منابعی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود هنگام دستگیری این استادان دانشگاه، نیروهای امنیتی به آنها دستبند و چشمبند زده و پس از چند ساعت با ضبط تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌های آنها، این افراد را آزاد کرده است.

با این حال هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت قربان بهزادیان‌نژاد در دست نیست.

قربان بهزادیان نژاد، استاد میكروبیولوژی در دانشگاه تربیت مدرس است که در سال‌های اخیر در فعالیت‌های فرهنگی نیز فعالیت داشته است.

آقای بهزادیان‌نژاد معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت محمد خاتمی و مشاور وزیر بهداشت در انتخاب رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی را در کارنامه مسئولیت های خود جای داده است.

در سال‌های اخیر بهزادیان نژاد در موسساتی که نزدیک به میر حسین موسوی بوده، در زمینه علوم انسانی و مطالعات ایرانشناسی فعالیت می‌کرده است.

روز چهارشنبه اردشير اميرارجمند، مسول حقوقی ستاد ميرحسين موسوی، نیز بازداشت شد.

پیش از این در روز دوشنبه نیز بیش از ۲۵ نفر از کارکنان روزنامه کلمه سبز، ارگان میرحسین موسوی، بازداشت شده بودند.

به دنبال اعتراضات به نتايج انتخابات رياست جمهوری ايران تاکنون علاوه بر بازداشت تعدادی زيادی از معترضان در خيابان های تهران و برخی از شهرستان ها، به گزارش کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران، دست‌کم ۲۴۰ شخصيت سياسی، اجتماعی، روزنامه نگار و فعال دانشجويی در ۱۰ روز اخير دستگير شده‌اند.
XS
SM
MD
LG