لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۴

بانک توسعه صادرات ایران از آمریکا شکایت می کند


آمريکا سه شرکت «کارگزاری توسعه صادرات» و «صرافی توسعه صادرات» در ايران، و «بانکو يونيورسال» شاخه شعبه بانک توسعه صادرات ايران در ونزوئلا را نيز مشمول تحريم کرده است. (عکس: سایت رسمی بانک توسعه صادرات ایران)
آمريکا سه شرکت «کارگزاری توسعه صادرات» و «صرافی توسعه صادرات» در ايران، و «بانکو يونيورسال» شاخه شعبه بانک توسعه صادرات ايران در ونزوئلا را نيز مشمول تحريم کرده است. (عکس: سایت رسمی بانک توسعه صادرات ایران)

بانک توسعه صادرات ايران، با محکوم کردن تحريم اين بانک از سوی خزانه داری ايالات متحده اعلام کرد: در پيوند با اين اقدام از دفتر خزانه داری آمريکا به « مراجع ذی صلاح» شکايت می کند. این بانک به نام این مراجع اشاره نکرده است.


خزانه داری ايالات متحده، روز چهارشنبه بانک توسعه صادرات را به دليل آنچه پيوند اين بانک با برنامه تسليحاتی ايران خواند، مشمول تحريم کرد.


به واسطه اين تحريم، همه حساب ها و دارايی های بانک توسعه صادرات ايران در آمريکا توسط دولت اين کشور ضبط می شود.


واشينگتن همچنين هرگونه داد و ستد با اين بانک را ممنوع کرده است.


دولت آمريکا، اين بانک را متهم کرده است که به وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح ایران، که در ساخت و گسترش و موشک های بالستيک فعاليت می کند، خدمات مالی ارائه می دهد.


واشينگتن همچنين دولت ايران را متهم می کند که از اين بانک برای دور زدن تحريم ها استفاده می کند.


آمريکا همچنين سه شرکت «کارگزاری توسعه صادرات» و «صرافی توسعه صادرات» در ايران، و «بانکو يونيورسال» شاخه شعبه بانک توسعه صادرات ايران در ونزوئلا را نيز مشمول اين تحريم کرده است.


بانک توسعه صادرات اين تحريم را «نشانه فرافکنی بحران اقتصادی» آمريکا دانست و اتهامات واشينگتن مبنی بر پيوند داشتن با برنامه تسليحاتی ايران را «به شدت تکذيب» کرد.

روابط عمومی بانک توسعه صادرات در بيانيه ای که پنجشنبه شب منتشر شده است، با «با مداخله جويانه» خواندن اين تحريم، آن را «نشانه فرافکنی بحران اقتصادی» آمريکا دانست و اتهامات واشينگتن مبنی بر پيوند داشتن با برنامه تسليحاتی ايران را «به شدت تکذيب» کرد.


بانک توسعه صادرات ايران در بيانيه خود نوشت که اين بانک «از ابتدای تاسيس به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای در زمينه فعاليت های مالی داخلی و تامين مالی طرح های صادراتی بين المللی با هدف حمايت از بخش های کشاورزی، بهداشت، راه و ساختمان، مواد غذايی و گردشگری فعاليت کرده است.»


بانک توسعه صادرات با بی اهميت جلوه دادن اين تحريم افزود: «به يقين، تمام طرف ها و شرکای تجاری اين بانک در سراسر جهان...فعاليت ها و همکاری های مشترک خود را با بانک توسعه صادرات ايران ادامه خواهند داد.»


ايالات متحده، تاکنون بانک های ملت، ملی، صادرات و سپه ایران را با اتهاماتی مشابه تحريم کرده است.


XS
SM
MD
LG