لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۶

استقلال هم باخت


 یک هوادار استقلال
یک هوادار استقلال
در پايان هفته سی‌ام ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، تيم استقلال تهران با باخت دو بر يک از صبا در قم به سرنوشت شکست‌بار پرسپوليس و سپاهان دچار شد تا صدر جدول رده بندی بی تغيير باقی بماند.

استقلال در حضور حدود ۸۰۰۰ تماشاگر ابتدا با گل دقيقه ۳۴ آرش برهانی پيش افتاد. در نيمه نخست که استقلال برتری محسوسی بر ميزبان داشت، در پی ارسال دقيق توپ توسط خسرو حيدری و ضربه سر آرش برهانی استقلال با برتری يک بر صفر به رختکن رفت.

در نيمه دوم صبای قم برای تلافی گل خورده به ميدان آمد و استقلال در غياب فرهاد مجيدی محروم دل به ضد حمله و حفظ گل و سه امتياز پرداخت. اما در حالی که آبی پوشان تا دقيقه ۷۷ در برابر حمله های تيم صبا مقاومت کرده بودند، سرانجام تسليم گل جابر انصاری تازه نفس شدند و در دقيقه ۴ + ۹۰ ديه گو از نقطه پنالتی گل پيروزی شاگردان محمدرضا کربکندی را به ثمر رساند.

استقلال: محمد محمدی، پژمان منتظری، امير حسين صادقی، حنيف عمران‌زاده، محسن يوسفی (از دقيقه ۴۰ مهدی اميرآبادی)، فابيو جان واريو، خسرو حيدری، حسين کاظمی، سياوش اکبرپور، مهدی سيد صالحی (از دقيقه ۹۰ کيانوش رحمتی) و آرش برهانی
سرمربی: صمد مرفاوی

صبا: ارشاد يوسفی، مرتضی اسدی، عليرضا لطيفی، حميد فرزانه (از دقيقه ۷۰ جابر انصاری)، مرتضی کاشی، سهراب بختياری ‌زاده، امير حسين فشنگچی، محمد نوری (از دقيقه ۷۸ محمد همرنگ)، داود حقی (از دقيقه ۶۰ عباس محمدرضايی)، ديه گو و محسن بياتی‌نيا
سرمربی: محمد رضا کربکندی

درگيری هواداران تراکتورسازی با نيروی انتظامی و قطع مسابقه

مسابقه جنجالی و حرف‌دار ابومسلم و تراکتورسازی در حالی نيمه‌تمام ماند که ابومسلم با برتری يک بر صفر پيش بود. در دقيقه ۶۴ داور يک ضربه پنالتی به سود ابومسلم اعلام کرد که به دستور مديرعامل و سرمربی، تيم تبريزی به اعتراض زمين را ترک کرد و پس از ۲۰ دقيقه به زمين بازگشت که داور و بازيکنان تيم مشهدی به رختکن رفته بودند و بازی نيمه کاره تمام شده بود.

در پايان فراز کمالوند سرمربی تراکتورسازی بيرون کشيدن تيم را به دستور ناصر شفق، مديرعامل باشگاه اعلام کرد، اما شفق، مديرعامل پيشين تيم ابومسلم به خبرنگاران گفت: «من چنين دستوری نداده‌ام اما به دليل اينکه داور شب قبل عوض شد، به قضاوت سعيد بخشی‌زاده اعتراض داشتيم. ما زمين مسابقه را ترک کرديم و سپس در رختکن تصميم گرفتيم به ميدان بازگرديم و جوانمردانه بازی کنيم.»

خبرگزاری فارس از مشهد گزارش داد که به هنگام مسابقه تيم ابومسلم خراسان و تراکتورسازی تبريز هواخواهان تيم تراکتورسازی با نيروی انتظامی درگيری پيدا کرد. برپايه اين گزارش در اثر پرتاب مواد محترقه از سوی تماشاگران تبريزی درگيری مختصری با ماموران نيروی انتظامی به وجود آمد و سرانجام نيروی انتظامی هواداران تيم تبريزی را به نقطه ديگری از ورزشگاه منتقل کرد.

در اين خبر آمده بود که چند دوربين نيروی انتظامی مشغول فيلمبرداری از تماشاگران تيم مهمان بودند تا به نوشته اين خبرگزاری «افراد خاطی» شناسايی شوند.

در اين خبر همچنين آمده است که: «در بين دو نيمه نيز مسئولان حراست به ليدر تماشاگران تراکتورسازی بابت رفتار شماری از تماشاگران اين تيم تذکر دادند.»

در پايان تماشاگران تبريزی تحت مراقبت شديد امنيتی به بيرون ورزشگاه برده شدند.

شکست سپاهان در اکباتان
استيل آذين که نيمه نخست يک بر صفر عقب بود، در نيمه دوم با بهره از ده نفری شدن سپاهان و با وجود هدر دادن يک ضربه پنالتی، با دو گل ديرهنگام مانع قهرمانی زودهنگام تيم اصفهانی شد.

در دقيقه ۸۳ محمد غلامی نتيجه را مساوی کرد و دو دقيقه بعد رضا نوروزی گل پيروزی استيل آذين را به ثمر رساند.

مسابقه سپاهان با استيل آذين در اکباتان تهران با اخراج اميرقلعه نويی، سرمربی تيم سپاهان در دقيقه ۵۴ و هادی عقيلی، مدافع ملی پوش اين تيم در دقيقه ۵۰ همراه بود. اعتراض قلعه نويی به خداداد افشاريان، داور اين بازی و به دليل خطای مدافع تيم استيل آذين روی محرم نويدکيا، کاپيتان سپاهان کارت قرمز به همراه داشت تا قلعه نويی نتواند در مسابقه بعدی روی نيمکت تيم سپاهان بنشيند. عقيلی هم به دليل خطای پنالتی روی محمد غلامی اخراج شد.

پس از گل دقيقه ۴۵ ابراهيم توره روی پاس عماد رضا، در دقيقه ۵۰ مهدی مهدوی کيا، کاپيتان تيم استيل آذين يک ضربه پنالتی را به ديرک دروازه مهدی رحمتی زد.

تيم رده دومی ذوب آهن در وقت تلف شده، پيروزی در خانه را از دست داد و با پيکان قزوين دو بر دو کرد. اين مسابقه در فولادشهر حدود سه هزار تماشاگر داشت و نيمه نخست با گل ايگور کاسترو در دقيقه پنجم يک بر صفر به سود ميزبان بود. اين گل را علی قربانی در دومين دقيقه نيمه دوم پاسخ داد و بازی را به تساوی کشاند. ذوب آهن در دقيقه ۵۲ با گل محسن مسلمان بار ديگر پيش افتاد تا با شکست سپاهان در تهران، فاصله اش با همشهری کمتر شود. اما گل ديرهنگام کارلوس در دقيقه ۳+۹۰ اين نزديکی را برای ذوب آهن به يک امتياز کاهش داد و پيکان به تساوی دو بر دو رسيد.

در صدر جدول رده بندی سپاهان با ۵۹ امتياز، ذوب آهن با ۵۴ امتياز، پرسپوليس با ۵۰ امتياز، استقلال با ۴۹ امتياز، و استيل آذين با ۴۸ قرار دارند.

از سوی دیگر، مس مسابقه دو بر صفر باخته در کرمان را به پيروزی چهار بر دو بر ملوان انزلی بدل کرد؛‌ پاس همدان در ميزبانی تيم مقاومت شيراز به برتری سه بر يک رسيد. در اين مسابقه سوشا مکانی دروازه بان تيم پاس در دقيقه ۸۳ پس از به ثمر رسيدن گل سوم پاس درحالی که مهدی نظری بازيکن مقاومت قصد داشت توپ را برداشته و به وسط زمين ببرد، اجازه اين کار را به او نداد و اين دو با هم درگير شدند. داور مکانی را از بازی اخراج کرد. او پس از اخراج به هنگام رفتن به سوی رختکن با يکی از فرماندهان يگان ويژه هم درگيری فيزيکی پيدا کرد.
شاهين در بوشهر سه بر يک راه آهن را شکست داد و در داربی اهواز فولاد يک بر صفر بر استقلال اهواز پيروز شد.
XS
SM
MD
LG