لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۵

در حمله نیروهای فرانسوی به دزدان دریایی یک گروگان کشته شد


نیروهای فرانسوی در ماه ژانویه چندین نفر را به ظن راهزنی دریایی دستگیر کردند.
نیروهای فرانسوی در ماه ژانویه چندین نفر را به ظن راهزنی دریایی دستگیر کردند.
دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد در عملیات نیروهای واکنش سریع که روز جمعه به منظور آزادی‌ گروگان‌های دزدان دریایی صورت گرفت، یک گروگان و دو دزد دریایی کشته شده‌اند.

در بیانیه دفتر نیکلا سارکوزی آمده است که در این عملیات چهار گروگان که یک کودک نیز در میان آنها بوده است پس از یک هفته آزاد شده‌اند.

دزدان دریایی سومالیایی شنبه هفته گذشته یک قایق با پنج سرنشین را در خلیج عدن ربوده بودند.

وزارت دفاع فرانسه می‌گوید پس از آنکه دزدان دریایی پیشنهادهای نیروهای فرانسوی را نپذیرفتند و تهدید کردند که گروگان‌ها را یک به یک خواهند کشت، نیروهای واکنش سریع وارد عمل شدند. ارتش فرانسه می‌گوید که به دزدان دریایی از جمله پیشنهاد شده بود که در عوض یک افسر که خود را به دزدان تلسیم می‌کند، مادر و کودک گروگان گرفته شده آزاد شوند.

‌وزارت دفاع فرانسه همچنین اعلام کرده است از آنجا که دزدان دریایی به ساحل سومالی نزدیک می‌شدند و احتمال انتقال گروگان‌ها به خشکی وجود داشت، نیروهای نجات وادار به عکس‌العمل شدند.

در همین حال برپایه گزارش‌هایی که در رسانه‌های فرانسوی منتشر شده، نیروهای واکنش سریع فرانسه از جهت‌های مختلف به سوی قایق ربوده شده نزدیک می‌شوند که دزدان دریایی به آنها اتش می‌گشایند و این نیروها نیز به سوی آنها تیراندازی می‌کنند. در پی تبادل آتش دو نفر از پنج دزد دریایی و صاحب قایق تفریحی کشته می‌شوند.

وزارت دفاع فرانسه می‌گوید که طی دو عملیات نجات که پیش از این نیروهای واکنش سریع انجام داده‌آند ۱۲ دزد دریایی دستگیر شده و برای محاکمه به فرانسه آورده شده‌اند.

در چند ماه گذشته دزدان دریایی چندین کشتی و شناور را در کناره‌های سومالی دزدیده‌اند. در هفته گذشته یک شناور آمریکایی به دست دزدان دریایی افتاد. با این حال خدمه کشتی توانستند دوباره کنترل کشتی را به دست بگیرند اما ناخدای این شناور هنوز در اسارت دزدان به سر می‌برد و تلاش برای آزادی وی ادامه دارد.
XS
SM
MD
LG