لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۴

راهيابی فوتبال ايران به يک‌هشتم پايانی با پيروزی بر بحرين


بازی ایران-بحرین
بازی ایران-بحرین
تيم ملی اميد ايران با پيروزی يک بر صفر بر تيم ملی اميد بحرين به مرحله دوم رقابت‌های فوتبال بازيهای آسيايی ۲۰۱۰ در گوآنژوی چين راه يافت.

پيروزی قاطع شش بر دو ترکمنستان بر ويتنام به حذف زودهنگام بحرين انجاميد و با توجه به پيروزی چهار بر يک ايران بر ترکمنستان، ايران برای در مسابقه آخر گروهی با ويتنام راه کوتاهی تا سرگروهی دارد و ويتنام، هم بايد به مسابقه سنگين با ايران بينديشد و هم نيم نگاهی به ترکمنستان خوديافته در برابر بحرين نااميد داشته باشد.

در مسابقه با بحرين بار ديگر ايران با تيمی بازی کرد که با اخراج يک بازيکنش ده نفری شد. پس از گل کريم انصاری فرد در وقت تلف شده نيمه نخست (۲+۴۵)، دومين اخطار به سعيد هاشم داده شد تا پس از سوت پايان نيمه به اخراج او بيانجامد و بحرين يک نيمه را به تمامی ده نفری بازی کند. اما تيم ايران در نيمه دوم از افزودن به گلهای خود ناهماهنگ نشان داد.

با پاس عرضی غلامرضا رضايی از جناح راست، گل پيروزی بخش انصاری فرد به ثمر رسيد.

در اين بازی بازيکنان ايران در ادامه ناهماهنگی و نمايش پراشتباه خود، بارها به ويژه در نيمه نخست فرصت گلزنی را هدر دادند.

بی‌ترديد برای تيمی که با قهرمانی و مقام سومی دو دور گذشته از مدعيان مقام در اين بازی‌ها است، از دست دادن فرصت در برابر تيم‌های پرقدرت‌تر و راه يافته به دور بعد، گرانتر تمام خواهد شد. بيشترين فرصتها را کريم انصاری فرد به عنوان مهاجم نوک تيم ملی اميد از دست داد.

در نيمه دوم دو تيم بازی نچسبی را دنبال کردند و با ضربه خوردن توپ در ميانه ميدان و متوقف شدن هر حمله در پشت محوطه جريمه دو تيم، بازی از ايجاد لحظه‌های مهيج دور بود.

تيم ملی اميد در برابر بحرين با مهدی رحمتی، جلال حسينی، رضا طلبه، احسان حاج صفی، حميد علی‌عسگر، سينا عشوری، کمال کاميابی، غلامرضا رضايی، آرش افشين، محسن مسلمان و کريم انصاری فرد آغاز کرد که همان آرايش روز نخست در برابر ترکمنستان بود. در نيمه دوم علی مرزبان از دقيقه ۶۳، مهدی دغاغله از دقيقه ۷۳ و ايمان موسوی از دقيقه ۸۰ به ترتيب به جای کمال کاميابی نيا ، آرش افشين و محسن مسلمان وارد زمين شدند.

در دقايق آغاز مسابقه بحرين صاحب موقعيت خوبی شد که توپ مهاجم اين تيم با برخورد به ديرک دروازه به هدر رفت. اما پس از آن، توپ و بازی بيشتردر دست بازيکنان ايران بود و کريم انصاری فرد پيش از گل خود يک بار هم توپ را به ديرک دروازه بحرين کوبيد.

تيم ايران در حالی نيمه دوم احتياط‌آميز و به حفظ نتيجه پرداخت که حريف ده نفری بازی کرد.

غلامحسين پيروانی، سرمربی تيم ملی اميد ايران در حالی به نشست رسانه‌ای پس از بازی آمد که همتای بحرينی از آمدن و گفت‌و‌گو خودداری کرد.

پيروانی گفت: «خوشحالم تيم فوتبال اميد به روزهای خوب خود نزديک می‌شود. تيم بحرين شناخت خوبی از تيم ما داشت، آنها زمانی که توپ دست ما بود ۱-۵-۴ بازی می‌کردند و در هنگام حمله با اکثريت نفرات به دروازه ما هجوم می‌آوردند. اين تيم نيامده بود برابر ما پيروز شود، بلکه نمی‌خواست در اين بازی بازنده و حذف شود.»

پيروانی گفت که در برابر خشونت بحرينی‌ها که به مانند همه تيم‌های عربی بود، بازيکنان ايرانی با غيرت بازی کردند.

سرمربی تيم ملی اميد با پذيرش ناهماهنگی بازيکنان تيمش گفت: «ما در اين بازی خيلی مشکل داشتيم و توپ‌های بسياری را از دست داديم. هنوز به آن هماهنگی صد در صد نرسيده‌ايم و با وجود پيروزی در دو ديدار اول هنوز به آنچه که انتظار دارم،‌ نرسيده‌‌ايم. همه به اين دليل است که بازيکنان هنوز با همديگر هماهنگ نشده‌اند. ما هيچ زمان تيم کاملی را در اختيار نداشتيم؛ اما روز به روز هماهنگتر می‌شويم."

او در مورد آخرين بازی تيم ايران در مرحله گروهی در برابر ويتنام گفت: «ما به شکست شش بر دو ويتنام در برابر ترکمنستان کاری نداريم زيرا هر بازی شرايط خودش را دارد به همين دليل با تمام قوا در برابر اين حريف به ميدان خواهيم رفت.»

پخش بازی تنها در داخل ايران

پس از پخش کپی شده، پر ايراد، سانسور شده و با تاخير تلويزيونی مسابقه روز نخست ايران در برابر ترکمنستان، اين بار بازی با بحرين تنها از شبکه سه سيمای جمهوری اسلامی پخش شد تا بينندگان ايرانی جام جم برای تماشای آن به شبکه‌های عربی متوسل شوند.

روز شنبه مسابقه مهم ذوب آهن با چئونگنام کره جنوبی برای بردن جام قهرمانی باشگاه‌های آسيا و مسابقه تشريفاتی ايران با ويتنام در گوآنژو در زمانی نزديک به يکديگر برگزار می شود.
XS
SM
MD
LG