لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۱

تومار «احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران نیست»، شنبه در پاریس


گردآوری امضا در پاریس در اعتراض به نتایج انتخابات در ایران
گردآوری امضا در پاریس در اعتراض به نتایج انتخابات در ایران
روز شنبه، سوم مرداد برابر با ۲۵ ماه ژوئیه، طبق اعلام قبلی، «بلندترین تومار پارچه‌ای جهان» که هزاران امضا در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران، بر آن نقش بسته در پاریس و درکنار برج ایفل به نمایش درخواهد آمد.

در این تومار سبز رنگ که ایرانیان و شهروندان دیگر کشوهای جهان به صورت نمادین بر روی آن امضا کرده‌اند، اعلام شده است که «احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران نیست».

ایده امضا بلندترین تومار پارچه‌ای جهان پس از اعلام انتخابات ۲۲ خرداد و معرفی محمود احمدی‌نژاد به عنوان برنده آن از سوی ایرانیان مطرح شد. در پی آن از ساعت پنج تا هشت بعد ازظهر روزهای۱۰ تا ۱۲ جولای، ۱۹ تا ۲۱ تير، در بيش از ۱۸۰ شهر جهان، پارچه‌ای با رنگ سبز پذيرای امضای کسانی بود که بر اين باور بودند که محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران نيست.

شبنم پارسی‌، هماهنگ‌کننده نمایش این تومار سبز در پاریس، در این باره به رادیو فردا گفت: «ایده این تومار تقریبا از پنج هفته پیش در اینترنت منتشر شد و در آن هنگام پاریس هم قرار بود مثل شهرهای دیگر در این برنامه شرکت کند.»

شبنم پارسی می‌افزاید: «برنامه اصلی این بود که در طول سه روز و هر روز به مدت سه ساعت در اختیار ایرانیان توماری برای امضا گذاشته شود که روی آن نوشته شده بود «احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران نیست.»

به گفته شبنم پارسی تا کنون ۱۳۰۰ متر پارچه سبز از ۱۸۸ شهر جهان به پاریس فرستاده شده است و هنوز ‌ده‌ها متر در راه این شهر است.

تا کنون ۱۳۰۰ متر پارچه سبز از ۱۸۸ شهر جهان به پاریس فرستاده شده است و هنوز ‌دهها متر در راه این شهر است.
هماهنگ‌کننده نمایش این تومار سبز در پاریس می‌گوید: «از آنجا که تنها در ۹ ساعت این تومار برای امضا در اختبار مردم گذاشته‌شده، بسیاری نتوانسته‌اند خود را به محل‌های جمع‌آوری امضاها برسانند.»

شبنم پاریسی می‌افزاید برای بازتاب صدای مردمی که در ایران به نتایج انتخابات اعتراض کردند، این تومار در کنار برج ایفل و روبروی «دیوار صلح» (در همین محل) به حرکت درآورده خواهند شد.

هماهنگ‌کننده نمایش تومار سبز در پاریس همچنین اعلام کرد که افزون بر پخش این مراسم از شبکه‌های خبری، علاقه‌مندان می‌توانند به طور زنده از وبسایت whereismyvote.fr مشاهده کنند.
XS
SM
MD
LG