لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۸

توضیحات حسین کروبی درباره جلوگیری از دیدار آیت‌الله بیات و مهدی کروبی


منزل مهدی کروبی
منزل مهدی کروبی
در پی جلوگیری نیروهای امنیتی، از دیدار آیت‌الله بیات زنجانی با مهدی کروبی، حسین کروبی فرزند مهدی کروبی، به رادیو فردا گفت که ماموران چند ساعت پیش از آمدن آیت‌الله بیات زنجانی، مقابل خانه این رهبر اصلاح‌طلب مستقر شده بودند.

روز یکشنبه، آیت‌الله بیات زنجانی، که از مراجع منتقد حاکمیت به شمار می‌رود، پیش از رفتن به خانه مهدی کروبی، با وی تلفنی گفت‌ و گو کرده بود، اما در پی ممانعت ماموران امنیتی موفق به دیدار با این رهبر اصلاح‌طلب نشد.

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، در این باره به رادیو فردا گفت: «آقای بیات قبل از آمدن صبح تلفنی با آقای کروبی صحبت کرده بودند و گفته بودند که امشب می‌خواهم به منزل شما بیایم و با شما صحبت کنم.»





حسین کروبی افزود: «وقتی آیت‌الله بیات حضور پیدا می‌کنند ماموران امنیتی از ایشان می‌خواهند که محله را ترک کنند و از ورود ایشان به خانه ممانعت می‌کنند.»

‌دو هفته گذشته نیز هنگامی که مهدی کروبی قصد داشت به خانه میرحسین موسوی برود، با ممانعت ماموران امنیتی مواجه شد اما در واکنش به این اقدام ماموران، میرحسین موسوی وارد عمل شد و با خودروی شخصی خود مهدی کروبی را به خانه برد.

حسین کروبی با اشاره‌ به محدودیت‌های اعمال شده برای مهدی کروبی می‌گوید که ماموران وزارت اطلاعات پس از درگیری فیریکی با خانواد‌ه‌های همت و باکری در جلوی خانه مهدی کروبی، دیگر به طور مستمر در مقابل خانه حضور ندارند اما به گفته وی از آنجاکه تلفن‌ها کنترل می‌شود ماموران از انجام دیدارها جلوگیری می‌کنند.

اشاره حسین کروبی به خانواده‌های همت و باکری، از فرماندهان جنگ ایران و عراق است، که در شهریور ماه امسال از سوی نیروهای امنیتی مقابل منزل مهدی کروبی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و فرزند مهدی باکری، نیز دستگیر شد.

اما یکی از شدیدترین برخوردها با مهدی کروبی هنگامی رخ داد که افراد مسلح و منتسب به حاکمیت در شهریور ماه امسال منزل وی را محاصره و اقدام به تیراندازی کردند.

این حملات در آستانه «روز قدس» در ایران رخ داد. مهدی کروبی در آن هنگام اعلام کرده بود که قصد دارد در راهپیمایی «روز قدس» شرکت کند.

در جریان محاصره خانه مهدی کروبی، ‌فاطمه کروبی، همسر وی در نامه‌ای سرگشاده به آيت الله خامنه‌ای، نسبت به اذيت و آزار خانواده‌اش توسط «نيروهای بسيج و سپاه» اعتراض کرده و نوشت: «آيا جنابعالی بنام حفظ نظام، تخريب و اينگونه رفتارها غير اخلاقی را مجاز و مشروع می‌دانيد؟»

فاطمه کروبی در اين نامه سرگشاده از آيت الله خامنه‌ای پرسیده بود «اختلاف همسرم با جنابعالی در مسائلی که همگان بر آن واقفند چه ارتباطی با حق زيستن خانواده و آسايش و آرامش همسايگان ما دارد؟»
XS
SM
MD
LG