لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۰۱

کروبی خواستار ادامه «مبارزه» شد


مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی
مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی
مهدی کروبی، یکی از دو نامزد اصلاح‌طلب دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، از کسانی که به نتایج انتخابات معترض هستند، خواست که تا گرفتن مطالبات خود، به «مبارزه» ادامه دهند.

این نامزد اصلاح‌طلب در دیدار با جمعی از اعضای سایت‌های خبری حامی وی و جوانان ستادهای انتخباتی‌اش بار دیگر تاکید کرد که دولت برآمده از انتخابات۲۲ خرداد فاقد «مشروعیت»است.

به گزارش سایت سحام نیوز، سایت خبری ستاد مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی همچنین با اشاره به رویداد‌های پس از انتخابات بر ضرورت ارتباط با «نیروهای حزبی و غیرحزبی» تاکید کرد و گفت: «ما باید سختی‌ها را تحمل کنیم و البته به کار تشکیلاتی و حزبی خودمان بپردازیم و انسجام کار حزبی خود را افزایش دهیم.»

مهدی کروبی همچنین گفت: «ماجرایی که در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری روی داده است آنچنان روشن و آشکار است که همه نسبت به آن آگاه هستند؛ حتی اگر شما به شهر و یا روستایی بروید ساکنان آنجا داستان‌های بسیاری درباره این انتخابات دارند که برای شما نقل کنند بنابراین دفاع کردن از آنچه روی داده است جز اینکه اعتبار گوینده را زیر سوال ببرد نفع دیگری ندارد.»

وی در ادامه به طور خاص از احمد جنتی دبیر شورای نگهبان یاد کرد و گفت: «من هم قبول دارم که این انتخابات بی نظیرترین انتخاباتی بوده که برگزار شده است ولی درباره پاک بودن ان ابهاماتی وجود دارد که هنوز بدان پاسخی داده نشده است.»

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان که از سوی اصلاح‌طلبان به جانبداری از محمود احمدی‌نژاد متهم است در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته انتخابات ریاست جمهوری را یک «انتخابات سالم» خوانده که به گفته وی «هيچ اشکالی نداشت». احمد جنتی همچنین معترضان به نتایج آن را نیز عده‌ای «آشوبگر» دانسته بود که به دنبال «انقلاب مخملی» بوده‌اند.

دبیر کل حزب اعتماد ملی در ادامه مشروعیت دولت آینده را به چالش کشید و گفت: «شاید به گفته آقایان پرونده این انتخابات بسته شده باشد ولی تبعات آن هنوز نمایان نشده است. این دولت در آینده مشکلات فراوانی را با جامعه، دانشگاهیان، نخبگان و روشنفکران خواهد داشت. زیرا دولتی که بدون رای مردم سکان اداره کشور را برعهده بگیرد مشروعیت ندارد و البته روز به روز این واقعیت آشکارتر می‌شود.»

به گفته مهدی کروبی انتخابات ریاست‌ جمهوری اخیر و رویدادهای پس از آن بیانگر این است که مردم «مصمم» هستند تا در «شرایط موجود» کشور «تغییر» ایجاد کنند.

وی همچنین موضع‌گیری‌های جناح حاکم درباره کشته شدن و ضرب و شتم مردم در اعتراض‌های اخیر را «متناقض» دانست و با اشاره به درخواست محمود احمدی‌نژاد برای پیگیری قتل ندا صالحی آقا سلطان گفت: «نامه احمدی‌نژاد در خصوص رسیدگی به پرونده قتل ندا آقا سلطان در حالی برای رئیس قوه قضائیه ارسال می‌شود که در این جریان به قول احمدی مقدم ۲۰ نفر دیگر نیز به قتل رسیده‌اند. همان افرادی که ۱۹ نفر دیگر از شهروندان را به قتل رساندند، ندا آقا سلطان را نیز به قتل رسانده‌اند . همان‌هایی این قتل‌هاو فجایع را انجام داده‌اند که با باتوم، اسلحه و با خشونت به خوابگاه‌ها، مجتمع‌های مسکونی، حریم خانواده‌ها، جمع مردم اعم از زن و مرد حمله کردند.»

دبیر کل حزب اعتماد ملی در بخشی دیگر از سخنان خود به اتهاماتی که این روزها به معترضان انتخابات زده می‌شود پرداخت و گفت: گفت: «در آن زمان هنگامی که تظاهراتی برگزار می‌شد شاه مردم را متهم می کرد که به خاطر ۲۵ قرانی به خیابان ها آمده‌اند ولی دیگر نمی‌توان با چنین روشی مردم معترض به شرایط موجود را متهم کرد، اکنون دیگر تاریخ مصرف چنین گفتمان‌هایی گذشته است و ربط دادن عناوینی همچون اراذل و اوباش، خس و خاشاک و ارتباط با بیگانگان به مردم سخنانی سنجیده نیست.»

مهدی کروبی تصریح کرد: «اکنون باید به مبارزه ادامه دهیم هر چند که ممکن است شرایط سختی را پیش رو داشته باشیم . نباید شکست موجب ناامیدی در ما شود البته ما به مبارزه در خفقان و شرایط سخت عادت داریم و این شما جوانان هستید که باید خودتان را برای فعالیت در شرایط سخت اماده کنید.»

وی همچنین از مجتبی تهرانی یکی از اعضای ستاد و خبرنگار سایت حزب اعتماد ملی که در زندان به سر می‌برد و سایر زندانیان انتخاباتی یاد کرد.
XS
SM
MD
LG