لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۳

مادر نازنین خسروانی با دادستان تهران دیدار کرد


نازنین خسروانی
نازنین خسروانی
در حالی که مسئولان زندان اوین می‌گویند نازنین خسروانی، روزنامه‌نگاری که چهارشنبه گذشته در تهران بازداشت شد در فهرست زندانیان این زندان نیست، دادستان تهران به مادر وی گفته است که او با آنها تماس خواهد گرفت.

اعظم افشاریان، مادر نازنین خسروانی، روز یکشنبه در گفت‌وگو با رادیو فردا گفت در پی مراجعه با دادگستری، موفق شده است با عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران درباره دختر زندانی‌اش صحبت کند.

اعظم افشاریان گفت: «به دلیل آنکه روز شنبه از اوین جوابی نگرفتم، روز یکشنبه به دادگستری رفتم و ... با آقای جعفری دولت‌آبادی صحبت کردم و گفتم من فقط می‌خواهم از دخترم خبر بگیرم که کجاست؛ رفتارشان هم حقیقتا خوب بود و به من قول دادند که نازنین تا امروز عصر (یکشنبه) با من تماس می‌گیرد.... ولی تا این لحظه خبری از دخترم نیست.»




اعظم افشاریان همچنین تاکید کرد دادستان تهران در این دیدار به وی نگفته است که دخترش در کدام محل در بازداشت بسر می‌برد.

مادر این روزنامه‌نگار با اشاره به ورود ماموران امنیتی به خانه برای دستگیری دخترش، این اقدام را شوک‌آور توصیف کرد.

وی همچنین با بیان اینکه نازنین خسروانی «داروی قلب استفاده می‌کند»، ابراز نگرانی کرد که در محل بازداشت دخترش این داروها به وی داده نشود.

مادر این روزنامه‌نگار در عین حال ابراز امیدواری کرد که دخترش هر چه زودتر با خانواده تماس بگیرد.

نازنین خسروانی، روزنامه‌نگار روزنامه‌های اصلاح‌طلب، به گفته خانواده‌اش در چند ‌ماه گذشته هیچ فعالیت مطبوعاتی نداشته و هنوز دلیل بازداشتش توسط نیروهای امنیتی مشخص نیست.

این روزنامه‌نگار صبح چهارشنبه ۱۲ آبان ماه بعد از تفتيش منزلش در تهران و ضبط کامپيوتر و وسايل شخصی‌اش، توسط ماموران امنيتی دستگير و به مکان نامعلومی منتقل شد.
به گفته اعظم افشاریان، یک روز پس ا ز این دستگیری وی، ماموران برای بار دوم منزل آنها را مورد بازرسی قرار داده‌اند.

مادر نازنين خسروانی پیش از این به رادیو فردا گفته بود: «روز پنجشنبه غروب به اسم اين که از کلانتری آمده‌اند زنگ منزل را زدند ولی چون ظاهرشان غير عادی بود من در را باز نکردم تا مامور پليس ۱۱۰ آمد و با حضور اين مامور و کنترل حکم آنها، آنگاه آنها وارد خانه شدند. گفتند حکم داريم که خانه را بگرديم و دنبال يک لپ‌تاپ و کامپيوتر بودند. همه جا را گشتند و چيزی را پيدا نکردند.»

نازنين خسروانی سابقه همکاری با روزنامه‌های نوروز، بهار، دوران امروز، کارگزاران، سرمايه و خبرگزاری آفتاب را در کارنامه خود دارد.
XS
SM
MD
LG