لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۹

پنج روزنامه‌نگار و وب‌نگار در میان بازداشت‌شدگان روز کارگر


لوگویی از سازمان گزارشگران بدون مرز
لوگویی از سازمان گزارشگران بدون مرز
سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد که یک روزنامه‌نگار و یک وب‌نگار دیگر در میان بازداشت‌شدگان مراسم روز جهانی کارگر در روز ۱۱ اردیبهشت وجود دارند.

برپایه اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز، علاوه بر علیرضا ثقفی سردبیر نشریه توقیف شده راه آینده، کاوه مظفری و همسرش جلوه جواهری که هردو وب‌نگار هستند و در روز ۱۱ اردیبهشت دستگیر شده بودند، امیر یعقوب‌علی و نیکزاد زنگه نیز در همین روز به شکل خودسرانه بازداشت شده‌اند.

امیر یعقوب‌علی همکار برخی روزنامه‌های ایران و نیکزاد زنگنه وب‌نگار سایت نیک نوشت است.

در روز جهانی کارگر ، بنا به گزارش «کمپین بین‌المللی حقوق بشر» در ایران، بيش از صد نفر در پارک لاله تهران بازداشت شدند. بازداشت شدگان از اعضای اتحاديه‌ها و تشکل‌های کارگری، روزنامه نگاران، فعالان حقوق زن و کودک، و دیگر فعالان جامعه مدنی هستند.

در همین حال سازمان گزارشگران بدون مرز با محکوم کردن دستگیری روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران در روز جهانی کارگر، این بازداشت‌ها را «غیرقانونی» خوانده و می‌افزاید «مقامات مسئول جمهوری اسلامی سرکوب روزنامه‌نگاران را بدون دلیل و ارائه هیچ حکمی ادامه می‌دهند.»

بنا بر اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز، علیرضا ثقفی سردبیر نشریه توقیف شده راه آینده و عضو کانون نویسندگان ایران در تاریخ ١١ اردیبهشت و پیش از آغاز تظاهرات از سوی ماموران امنیتی شناسایی و بازداشت شده است.

برپایه این گزارش، هاله ثقفی که شاهد دستگیری همسرش بوده است اعلام کرده است که همسر و پسرش محسن ثقفی به زندان اوین انتقال یافته‌اند.

این گزارش می‌افزاید، کاوه مظفری وب‌نگار سایت مدرسه فمینیستی نیز در همین روز از سوی ماموران انتظامی بازداشت شده است. کاوه مظفری پیش از این چندین بار از سوی مقامات قضایی و امنیتی احضار شده بود.

برپایه گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، ماموران امنیتی پس از بازداشت کاوه مظفری در همان شب به همراه وی بدون هیچ حکم قضایی به منزلش رفته و پس از بازرسی منزل و ضبط همه اسناد و وسائل شخصی جلوه جواهری وب‌نگار سایت مدرسه فمینیستی را نیز بدون ارائه حکم بازداشت خود برده‌اند. جلوه جواهری پیش از از سوی مقامات قضایی- امنیتی احضار و زندانی شده بود.
XS
SM
MD
LG