لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۵

احمد توکلی: با ظلم به دست خودمان نظام را از بین می‌بریم


احمد توکلی، نماینده مجلس شورای اسلامی
احمد توکلی، نماینده مجلس شورای اسلامی
احمد توکلی، نماینده اصولگرای تهران، ری و شمیرانات روز سه‌شنبه با اشاره به رویدادهای پس از انتخابات به مسئولان جمهوری اسلامی هشدار داد که «اگر ظلم کنیم خودمان با دست خودمان نظام را از بین می‌بریم».

این نماینده اصولگرا که در جناح اصولگرایان از منتقدان دولت محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌آید، با بیان اینکه «هر چه نتایج قانون‌شکنی تلخ‌تر باشد و یا مقام فرد قانون‌شکن بالاتر باشد، قانون‌شکنی بدتر است» به رئیس دولت تذکر داد که از «قانون‌شکنی» پرهیز کند.

احمد توکلی با تصریح به اینکه «در حوادث اخیر به مردم ظلم شد» در مورد رویدادهای پس از انتخابات گفت: «حقوق دسته‌ای از مردم در حوادث پس از انتخابات ضایع شد، چه به دست اغتشاشگران و چه به دست ماموران. البته معنی این سخن من این نیست که زحماتی را که برای حفظ امنیت کشیده شده نادیده بگیریم و تلاش‌هایی که برای خنثی کردن سوءاستفاده دشمنان شده را نادیده بگیریم. باید از همه آنها تشکر کرد اما واقعیت این است که در مورد بازداشت‌شدگان حقوقی ضایع شده و نقض شده است.»

وی در ادامه به بازداشت استادهای دانشگاه شریف که خبر آن در برخی از سایت‌های نزدیک به اصلا‌ح‌طلبان منتشر شده اشاره کرد و گفت: «آخرین موردی که من شنیدم و بسیار تاسف برانگیز است بازداشت غیر منطقی برخی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف است. به نحوه رفتار اعتراض دارم نه به محتوای کار برای اینکه محتوای کار تا پرونده بررسی نشود، حق قضاوت وجود ندارد تازه باید قاضی باشد که قضاوت کند.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی به حمله به کوی دانشگاه تهران پس از ۲۲ خرداد نیز پرداخت و با یادآوری حمله نخست به این مکان در سال‌های گذشته گفت: «اگر به حوادث کوی دانشگاه ۱۰ سال پیش رسیدگی می‌شد و موضوع دستخوش جناح بازی‌های سیاسی نمی‌شد این جنایت این دفعه تکرار نمی‌شد.»

احمد توکلی صریحا شخص محمود احمدی‌نژاد رئیس شورای عالی امنیت ملی و محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه را مسئول رسیدگی به «جنایت» حمله به کوی دانشگاه دانست و اظهار داشت که سه هفته پیش در این باره نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه نوشته است و «وظایف» این مقام را به وی «تذکر» داده است.


نماینده تهران، ری و شمیرانات با انتقاد به فشار های روزهای اخیر به رسانه‌های داخلی، آن را زمینه‌ساز «دروغ‌پردازی‌های بیگانگان» خواند، و گفت چنین رسانه‌هایی «در حادثه کاه را کوه می‌کنند» و «مثلا کسانی را که به دلیل دیگری جان باختند یا اصلا زنده هستند کشته حوادث می‌کنند و اینها را می‌کوبند بر سر نظام».

در روزهای اخیر در یکی دو مورد از کسانی که پیشتر در برخی از سایت‌ها از آنها به عنوان جانباختگان انتخاباتی یاد شد، ابراز تردید شد. یکی از این موارد، کودکی ۱۲ ساله‌ای است که حمیدرضا کاتوزیان، عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس اعلام کرده بود که درباره صحت و سقم کشته شدن وی بر اثر ضربات باتوم تحقیق خواهد شد.

با این حال صدا و سیمای جمهوری اسلامی اعلام کرده است که این کودک در یک حادثه رانندگی جان باخته است و نه در رویدادهای انتخاباتی.

بنا بر اعلام هیات منتخب موسوی ـ کروبی اسامی ۶۹ نفر ز کشته‌شدگان انتخاباتی که تا کنون برای این هیات محرز شده است، در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

احمد توکلی در نطق روز سه‌شنبه خود همچنین از محمود احمدی‌نژاد خواست با حضور در مجلس به گزارش کمیته حقیقت‌یاب گوش فرا دهد.

حمیدرضا کاتوزیان، یک عضو کمیته حقیقت‌یاب، که احمد توکلی به آن اشاره کرده است، در این هفته، مسئولیت «قتل‌های» بازداشتگاه کهریزک را شخص اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد. با این حال فرمانده نیروی انتظامی ضمن اذعان به مرگ بازداشت‌‌شدگان انتخاباتی در این بازداشتگاه، آن را ناشی از شیوع بیماری عنوان کرده و نه ضرب و شتم و شکنجه زندانیان.

احمد توکلی در نطق خود به مسئولان جمهوری اسلامی هشدار داد که «ظلم» موجب فروپاشی جمهوری اسلامی خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: «ما چه بخواهیم چه نخواهیم، چه دشمن ما فعال باشد که هست، و چه نباشد، اگر ظلم کنیم خودمان با دست خودمان نظام را از بین می‌بریم.»

احمد توکلی در بخش دیگری از اظهارات خود تخصیص «یارانه» برای بنزین وارداتی و تغییر ساعت کار اداره‌ها در ماه رمضان، را نمونه‌ای از «قانون‌شکنی» دولت بیان کرد و از محمود احمدی‌نژاد خواست در این موارد نکات قانونی را راعایت کند.
XS
SM
MD
LG